Sunce, more i svetlucavi biseri – od takvih slika satkana je priča o brendu Fred.
Kako iza svakog zlatnog sjaja stoji čovek, tako iza FRED-a stoji Fred Samuel, Argentinac rođen 1908. u porodici koja je trgovala dragim kamenjem. Još kao mladić u Parizu, sa sobom je poneo vatru argentinskog sunca i strast prema biserima boje šampanjca i ružičaste svile. Upravo je ta nijansa dobila ime ’’Couleur Fred’’, boja koja je postala identitet kuće koja će promeniti lice pariskog luksuza.


Od moderne vizije do Place Vendôme
Prvu radnju u samom srcu Pariza, Fred je otvorio 1936. godine radnju pod imenom ’’ Fred Samuel, le moderne, joaillier créateur’’ i to je bilo u vreme kada je tradicija još uvek vezivala nakit za posebne prilike i stroge forme. Fred je verovao da bi dragulji trebalo da budu deo svakodnevnog života žene, kao diskretni pratioci, a ne teret. Moderan, a ženstven oblik privukao je prve velike klijentkinje, od Barbare Hutton do neodoljive Marlene Dietrich. Život ovog brenda ipak nije bio oslobođen mračnih poglavlja. Drugi svetski rat ga je prisilio da skrati ime u jednostavno Fred, ali i da stvori simbol koji će od tada pa nadalje nositi asocijaciju na auru luksuza.


Kraljevski nakit
Posleratne godine donele su neobične i raskošne zadatke. Kralj i kraljica Nepala poverili su mu izradu smaragdne i dijamantske tijare, a ta saradnja sa nepalskim dvorom trajala je više od dve decenije. Kreacije Fred nosile su princeze, kraljice i filmske dive, dok je susret sa Monakom i princezom Grace Kelly obeležio novu etapu, inspiraciju morem i svetlom Mediterana. ’’Monte Karlo je vratio svetlost mom kamenju’’, govorio je Fred u svojim memoarima. Iz tog morskog nadahnuća rođena je kolekcija Force 10 iz 1978. godine, nakit inspirisan jedriličarskim užetom. Uniseks, vanvremenski i slobodan, ovaj komad je postao najprodavaniji u istoriji kuće.


Dijamanti, film i legende
Fred nije ostao na svemu prethodnom. Uveo je u igru šarene dijamante i 1977. kupio ’’Soleil d’Or’’, žuti dijamant od 105,54 karata koji i danas pripoveda o sjaju brenda. Mnoge filmske gracije nosile su nakit Fred, a glumica Julie Roberts imala ga je u filmu ’’Pretty Woman’’.
Danas posluju pod okriljem LVMH grupe, i ne prestaju da slave boju i svetlost. Kolekcije ’’Sugarloaf’’ sa raznobojnim kamenjem, i moderne interpretacije ikoničnih komada nošene su od strane mlađih generacija. Umetnička direktorka, Valérie Samuel, unuka osnivača, nastavlja dedino nasleđe i uvodi ga u digitalnu eru, od virtuelnog isprobavanja nakita, do izložbi koje otkrivaju dragulje, ali i srce čoveka koji je stvarao ovaj nakit. Ako je luksuz danas često kliše, Fred ga je barem učinio iskrenim: spojio je eleganciju Pariza sa toplinom Buenos Airesa i svetlom Monaka na neprikosnoveni način.