Each x Other i njihov pečat umetničke slobode – odeća kao galerija savremene umetnosti

Tekst: Jovana Ristić

Unisex label koji modu koristi kao medij, a odeću pretvara u platno na kojem umetnici ostavljaju svoj trag – Each x Other je brend koji na scenu donosi nešto drugačije.

Za Jenny Mannerheim, art direktorku i vlasnicu galerije, i Ilana Delouisa, modnog dizajnera i osnivača Faith Connexion-a, moda nije industrija, već dijalog. Od njihovog slučajnog susreta na izložbi, nastao je brend koji briše granice između galerijskog prostora, poezije i dizajna – čineći slobodu izražavanja svojim glavnim zaštitnim znakom.

Umetnost kao DNK

Arts meets fashion ne dođe mu samo kao slogan. To je i filozofija po kojoj Each x Other funkcioniše poput izdavačke kuće ili kustoske platforme – samo što umesto knjiga i izložbenog prostora, koriste odeću kako bi plasirali kulturološki sadržaj. Svaka kolekcija kreće od teksta ili citata, reči su njihova iskra, a završava se kao vizuelno snažna modna naracija. Zbog toga su grafike, poetski printovi i umetnički detalji srce dizajna – a svaki komad nosi neku poruku, i nije napravljen da bude samo lep. Posebnost brenda je da ne angažuje umetnike kao deo trenda, već ih stavlja u srž stvaralačkog procesa. Do danas sarađivali su sa preko 20 imena. Svaka kolekcija počinje zajedničkim moodboard-om, zatim umetnicima daju tkanine, teksture, materijale kako bi kreirali nove svetove.

Androgenost kao stav

Iako je ovde reč o unisex brendu, dizajneri ističu da ne teže modnoj provokaciji – već individualnosti. Estetika koja ih izdvaja su oštri blejzeri, košulje masculine krojeva, tamne palete boja, i čista silueta koja se može stilizovati na bezbroj načina – od najženstvenijih, do onih strogih. Upravo zato revije često otvaraju modeli sa obrijanim glavama, neobičnim stavom jer ideja nije da odeća oblikuje telo, već da telo i identitet oblikuju odeću.

Umesto da propagiraju fast fashion, oni koriste odeću kao kulturni alat – da postave pitanje, isprovociraju misao, podsete da umetnost nije privilegija već potreba. Birati komade ovog brenda, znači učestvovati u razgovoru o tome kakvu budućnost modna industrija i društvo žele da stvore.

Foto: Instagram @eachxother

POVEZANE VESTI