Da biste razumeli Duplex, morate zaboraviti na tradicionalne okvire galerije, salona ili prodajnog prostora.
Ovo nije mesto strogo namenjeno izlaganju, ovde se dizajn misli, preispituje, preklapa i provocira. Sakriven u industrijskom delu Bruklina, u prostoru nalik beloj kocki ali posebne umetničke čistoće, Duplex je mikrokosmos jedne velike ideje – ideje da dizajn nije roba, nego kultura, dijalog i ponekad sećanje.


Venecijanska estetika u srcu Njujorka
Iza ovog jedinstvenog koncepta stoji Patrizio Chiarparini – Italijan plemićkog šarma, odrastao na obroncima Dolomita. Rana fascinacija likom i delom arhitekte Carla Scarpe, oblikovala je Patriziov senzibilitet. Kada se preselio u Njujork i radio za luksuzni italijanski brend Giorgetti, estetski kodovi koje je poneo sa sobom dobili su jasnu strukturu – spoj italijanskog nasleđa, savremenih tendencija i poslovne strategije. Godine 2015. nastaje Duplex – kao lična vizija prostora u kojem se susreću istorija, savremena forma i kolekcionarstvo. Chiarparini je svoju galeriju osmislio kao Cabinet od Curiosities – kabinet radoznalosti koji nikada ne ostaje isti, već se konstantno menja, raste i iznova gradi.


Estetika otpora i utopije
Duplex koncept se ne zadovoljava lepotom, on traga za njenim dubljim značenjem. U jednoj od izložbi Utopia, Chiarparini nas vraća u Italiju 1970-ih godina, vreme društvenih lomova, političkog otpora i dizajnerske avangarde. Komadi koje prikazuje, delo legendi kao što su Vico Magistretti, Claudio Salocchi, Nanda Vigo, su manifesti generacije koja se suprotstavljala konformizmu i sanjala drugačiji svet. Kroz saradnju sa brendovima poput Acerbis, de Sede i cc-tapis, Duplex revitalizuje klasike italijanskog dizajna i daje im savremeni pečat, bez kompromisa u kvalitetu izrade ili narativnoj dubini. Izbor eksponata nikada nije slučajan – svaki predmet ima svoje posebno poreklo.


Zašto je Italija večna muza savremenog dizajna?
Chiaparini ne krije – Italija je epicentar njegovog stvaralačkog univerzuma. Posle Drugog svetskog rata ova zemlja je doživela pravi dizajnerski bum, u kojem su arhitekte i dizajneri radili rame uz rame sa proizvođačima, stvarajući ono što danas zovemo zlatnim dobom italijanskog dizajna.


Za Duplex italijanski dizajn nije samo pitanje estetike, nego i kulturnog identiteta. Bilo da se radi o originalnim komadima iz šezdesetih i sedamdesetih, ili nekim savremenim reedicijama, suština ostaje ista – ovde možete pronaći dizajn koji pomera granice, kako formalno, tako i idejno. Više je od galerije vintage komada, to je ogledalo jedne filozofije koja smatra da dizajn nije luksuz, nego alat za razumevanje sveta. Patrizio Chiarparini je uspeo da kroz svoj kuratorski rad spoji prošlost sa sadašnjošću, industriju sa umetnošću i funkcionalnošću. Danas nam je mnogo toga dostupno, ali je malo toga autentično i upravo na tom prelazu Duplex nas podseća da je u dizajnu, kao i životu, vredno ono što ima svoju originalnu priču.