Dizajneri koji su pomerili granice

Tekst: Maja Bunčić

Oni su se usudili pre ostalih da pomire nepomirljivo.

Evolutivni proces koji je obuhvatio svet mode u poslednjih nekoliko godina je vrtoglaviji no ikada pre. Prethodne decenije modu su učinile kulturnom mainstream industrijom, ali pristupačnu značajno zatvorenim elitnim krugovima. Nedostpunost je svet mode činio ne naročito zanimljivom za širu javnost.

Transformacija kojoj prisustvujemo već izvesno vreme, posledica je mnogih faktora, a među njima je najveći svakako revolucionarni uticaj društvenih mreža i smanjenje posrednika između javnosti i kreatora. Zahvaljujući pre svega Instagramu, moda je upoznala nove poznate ličnosti: ako su u 90-im i 2000-im godinama dominirale manekenke i supermodeli, novo doba donelu je eru  kreativnih direktora.

Sa jednom velikom razlikom – kreativnih direktora koji su dostupni. Kojima možete poslati poruku, na koju postoje šanse da ćete dobiti odgovor, kojima možete ostaviti komentar ispod objavljenog posta o najnovijim vestima iz njihovog studija, čiju svakodnevicu možete da pratite u „story“ sekciji i čije zajednice možete biti deo bez previše truda.

Tu je naravno i koncept „novog luksuza“ koji su današnji dizajneri prigrlili ne bi li opstali na modnog tržištu.

Tradicionalni koncept luksuza se zasnivao na materijalnom bogatstvu i prestižu, dok se novi koncept fokusira na iskustva, održivost i autentičnost. Iskustva koja su jedinstvena i prilagođena individualnim potrebama potrošača. Danas se luksuzne marke sve više bave personalizacijom i individualizacijom proizvoda i usluga, kako bi stvorile to jedinstveno iskustvo.

Ovo su dizajneri koji su imali najveću ulogu i približavanju i usvajanju ove modne filozofije, ali i formiranja čiatve jedne nove publike i njenog načina komzumiranja mode.

Virgil Abloh

Kao kreativni direktor marke Off-White i art direktor modne kuće Louis Vuitton, popularizovao je streetwear stil među mlađim generacijama. Takođe, Abloh je poznat po svojoj sposobnosti da pomiri različite kulture i stilove, što je privuklo pažnju generacije Z koja ceni raznolikost i inkluzivnost.

Demna Gvasalia

Revolucionarni kreativni direktor uticao je na ukus generacije Z u modi stvarajući hrabre, nekonvencionalne i provokativne komade koji su vrlo brzo postali popularni među mlađom generacijom. Njegov rad na brendovima kao što su Balenciaga i Vetements izrodio je trendove poput „ugly“ cipela i oversized odeće, koji su postali svojevrsni modni simbol ove ere.

Alessandro Michele

Najvoljeniji kreativni direktor brenda Gucci nakon Tom Forda, kroz svoj eklektični i individualni pristup dizajnu, osvojio je srca publike željne potrebe za autentičnim pristupom odevanju. Michele je popularizovao i revitalizovao Gucci brend kroz kombinovanje različitih stilova i upotrebu nekonvencionalnih materijala, što je inspirisalo, ali i oblikovalo ukus generacije Z u modi.

Hedi Slimane

Hedi Slimane, bivši kreativni direktor brenda Saint Laurent, uticao je na ukus generacije Z u modi kroz svoj minimalistički i rock-and-roll pristup dizajnu, koji je postao vrlo popularan među mladim potrošačima. Slimane je popularizovao usku, androgenu siluetu, kožnu odjeću i kratke haljine, koji su oberučke prigrlili mlađi potrošači.

Francesco Ragazzi

Kreator brenda Palm Angels, poznatog po kolekcijama koje su kombinacija urbanih i luksuznih elemenata. Njegove kreacije popularne su među generacijom Z zbog svoje autentičnosti i mladalačkog pristupa luksuzu. Ragazzi je stvorio modnu estetiku koja kombinuje streetwear sa high-end stilom, učestvujući tako u stvaranju sada već uveliko omiljenog globalnog trenda.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI