Diana Ross –  muza Saint Laurent 2024. prolećne kampanje

Tekst: Danka Grubačić

Jedna crno-bela fotografija i na njoj muzička diva na pragu devete decenije života bila je dovoljna da pokrene globalnu euforiju iščekivanja onoga što nam modna kuća YSL sprema za proleće 2024.

Njoj nije potrebno predstavljanje, niti povod za angažman, i izgleda je Anthony Vaccarello to znao kada je birao zaštitna lica za prolećnu kampanju modne kuće Yves Saint Laurent čiji je umetnički direktor. Diana Ross koja nas, moćna u svojoj autentičnoj jednostavnosti, sa tih fotografija sugestivno posmatra, podsećajući nas na iskonske vrednosti brenda, ispostavila se kao viralna muza. Jer, kada vidite fotografije na kojima ona pozira u crnoj “bodikon” haljini otvorenih ramena, sa prirodnim afro-loknama i minimalnom šminkom, oslonjena samo na barsku stolicu, otme vam se – kako su se dobro setili!

Od Studia 54 do kampanje 2024

Ako bismo želeli da proniknemo u marketinšku strategiju modne kuće YSL, morali bismo da znamo ceo kontekst ove saradnje. U tom smislu, ona ne može biti iznenađenje, iako već i sam “sneak peek” ove kampanje postiže taj efekat. Diana Ross je američka pop-soul ikona koja je, zbog svojih vanvremenskih pesama uz koje čitave mase pokreće na ples, u međuvremenu stekla status globalne dive. Ona spada u domen “ličnosti epohe” u čijem slučaju se vreme meri na ono pre i posle njenog hita “I will survive”. Sa takvim imidžom Rosova savršeno reflektuje inherentnu klasiku Saint Laurent brenda, a takvo poklapanje daleko je od slučajnog. Naime, Diana Ross bila je dugogodišnja prijateljica osnivača ove francuske modne kuće, gospodina Iva, od njenog izlaska iz čuvenog benda “The Supremes” pa sve do njegove smrti. Kreacije sa njegovim potpisom nosila je tokom 70-ih i 80-ih godina na raznim javnim dešavanjima – od žurki u kultnoj diskoteci “Studio 54” u kojoj je sa ostalim pripadnicima džet seta ispisivala svetsku klabing istoriju, do dizajnerovih pariških revija na kojima je sedela u prvom redu kao počasna gošća. Ostalo je upamćeno i da se 2003. godine na prestižnom balu Met Gala pojavila u izazovnoj zagasito-crvenoj maksi haljini koju je Tom Ford dizajnirao upravo za YSL, što je rezultiralo ulaskom na spisak najboljih stajlinga ikada viđenih na ovom najvažnijem celebrity događaju u Njujorku.

U inat tabuima

Njena bezvremena lepota i efekat divljenja koji izaziva kad god se pojavi, navela je Vaccarella da, poput keca iz rukava, izvuče iz prošlosti ovu saradnju i konačno joj da formalan oblik. I evo je – Diana Ross ispred objektiva britanskog fotografa Davida Simsa pozira u ulozi zaštitnog lica kampanje Saint Laurenta za sezonu proleće 2024.

U stilu na koji smo navikli od nje, Rosova je usput lavovski otmeno srušila i veliki tabu modne industrije – ageism. Njena harizma koja govori više od svega onoga što brend želi da kaže u svojoj kampanji, uhvaćena je na pragu 80. godine života, čineći moć starenja nezamenjivom patinom ženske lepote.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI