- Arhitektura i dizajn
Daisuke Yamamoto – reciklirane stolice kao statement piece prostora
U doba kada se građevinska industrija sve više suočava sa izazovima regulisanja otpada, inovativna ideja japanskog dizajnera nameštaja, Daisuke Yamamoto-a, nastoji da ponudi rešenja iz ovog domena stvarajući simbiozu između inovacije i recikliranih materijala.
Daisuke Yamamoto važi za vizionara koji pomera granice kreativnosti i održivih dizajnerskih rešenja implementiranjem recikliranih materijala u svoj dizajn. Prevazilazeći konvencionalne norme, japanski dizajner postavlje nove standarde kada je reč o ekološki osvećenim projektima.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/12/1-53.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/12/2-53.webp)
U okviru izložbe “Milan Design Week” tekuće godine, Yamamoto je predstavio projekat “FLOW” – seriju komada nameštaja (stolice) napravljenih isključivo od recikliranog čelika suptilno futurističkog dizajna. Projekat je za ideju imao minimalizaciju industrijskog otpada u procesu kreiranja i izrade, fokusiranjem na jedan reciklirani materijal – laki čelik (Lightveight Gauge Stee – LGS). LGS se obično koristi u sistemima za uokvirivanje konstrukcija, a često biva deponovan.
Svaki komad iz kolekcije “Flow” predstavlja izvesno svedočanstvo Yamamoto-ove posvećenosti transformaciji odbačenih materijala u funkcionalan i estetski zadovoljavajući nameštaj. Stolice minimalističkog dizajna od recikliranog čelika reflektuju spoj umetnikove inovativne ideje i ekološke osvešćenosti.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/12/3-49.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/12/4-48.webp)
Napravljene su od LGS klinova veličine 20mm×40mm. Sve ivice LGS klina su prekrivene delovima u obliku slova C kako bi se prikrila površina reza i obezbedila sigurnost. Karakterišu ih čiste linije i savremena silueta, te mogu biti autentičan dodatak svakom prostoru. Dizajner ne farba površinu stolica, već ostavlja pocinkovanu teksturu.
Arm Chair, Short Back Chair – svi komadi iz kolekcije dele istu svrhu, a minimalno se razlikuju po pitanju dizajna. Kraći deo za sedenje – viši naslon, niži naslon – duži deo za sedenje, nepravilni oblici, različite visine – varijeteti dizajnerskih rešenja se ne razlikuju po pitanju gradivnog materijala.
Objašnjavajući dizajn verovatno najupečatljivijg komada iz kolekcije, Arm Chair stolice, Yamamoto ističe: “Koristili smo samo LGS, spojeve i zavrtnje, koji su uobičajeni materijali za unutrašnjost. Što se tiče oblika stolice, tretirali smo LGS kao dasku i pokušali da pronađemo formu koja bi funkcionisala kao stolica sa minimalnim brojem komponenti.“
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/12/5-42.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2023/12/6-40.webp)
Yamamoto akcenat stavlja na upotrebnu vrednost materijala koji često bivaju odbačeni, deponovani ili čak, neupotrebljeni. Ideologija očuvanja resursa svrstava ga u red modernih dizajnera koji osveśćenim pristupom najavljuju talas dugoočekivane promene, a neobične stolice sa njegovim potpisom otvaraju vrata pomalo ekscentričnim dizajnerskim rešenjima.
Govoreći o projektu “Flow”, Yamamoto je istakao da veruje da gomila malih ideja može promeniti svet. Dok revolucija ne stigne, dizajneri poput Daisuke Yamamoto-a svojim patentima nesumnjivo predvode budućnost dizajna, ali i ekološke svesti u globalu.
Foto: Promo