Daisuke Yamamoto – reciklirane stolice kao statement piece prostora

Tekst: Tamara Ognjanović

U doba kada se građevinska industrija sve više suočava sa izazovima regulisanja otpada, inovativna ideja japanskog dizajnera nameštaja, Daisuke Yamamoto-a, nastoji da ponudi rešenja iz ovog domena stvarajući simbiozu između inovacije i recikliranih materijala.

Daisuke Yamamoto važi za vizionara koji pomera granice kreativnosti i održivih dizajnerskih rešenja implementiranjem recikliranih materijala u svoj dizajn. Prevazilazeći konvencionalne norme, japanski dizajner postavlje nove standarde kada je reč o ekološki osvećenim projektima.

U okviru izložbe “Milan Design Week” tekuće godine, Yamamoto je predstavio projekat “FLOW” – seriju komada nameštaja (stolice) napravljenih isključivo od recikliranog čelika suptilno futurističkog dizajna. Projekat je za ideju imao minimalizaciju industrijskog otpada u procesu kreiranja i izrade, fokusiranjem na jedan reciklirani materijal – laki čelik (Lightveight Gauge Stee – LGS). LGS se obično koristi u sistemima za uokvirivanje konstrukcija, a često biva deponovan.
Svaki komad iz kolekcije “Flow” predstavlja izvesno svedočanstvo Yamamoto-ove posvećenosti transformaciji odbačenih materijala u funkcionalan i estetski zadovoljavajući nameštaj. Stolice minimalističkog dizajna od recikliranog čelika reflektuju  spoj umetnikove inovativne ideje i ekološke osvešćenosti.

Napravljene su od LGS klinova veličine 20mm×40mm. Sve ivice LGS klina su prekrivene delovima u obliku slova C kako bi se prikrila površina reza i obezbedila sigurnost. Karakterišu ih čiste linije i savremena silueta, te mogu biti autentičan dodatak svakom prostoru. Dizajner ne farba površinu stolica, već ostavlja pocinkovanu teksturu.
Arm Chair, Short Back Chair – svi komadi iz kolekcije dele istu svrhu, a minimalno se razlikuju po pitanju dizajna. Kraći deo za sedenje – viši naslon, niži naslon – duži deo za sedenje, nepravilni oblici, različite visine – varijeteti dizajnerskih rešenja se ne razlikuju po pitanju gradivnog materijala.
Objašnjavajući dizajn verovatno najupečatljivijg komada iz kolekcije, Arm Chair stolice, Yamamoto ističe: “Koristili smo samo LGS, spojeve i zavrtnje, koji su uobičajeni materijali za unutrašnjost. Što se tiče oblika stolice, tretirali smo LGS kao dasku i pokušali da pronađemo formu koja bi funkcionisala kao stolica sa minimalnim brojem komponenti.“

Yamamoto akcenat stavlja na upotrebnu vrednost materijala koji često bivaju odbačeni, deponovani ili čak, neupotrebljeni. Ideologija očuvanja resursa svrstava ga u red modernih dizajnera koji  osveśćenim pristupom  najavljuju talas dugoočekivane promene, a neobične stolice sa njegovim potpisom otvaraju vrata pomalo ekscentričnim dizajnerskim rešenjima.
Govoreći o projektu “Flow”, Yamamoto je istakao da veruje da gomila malih ideja može promeniti svet. Dok revolucija ne stigne, dizajneri poput Daisuke Yamamoto-a svojim patentima nesumnjivo predvode budućnost dizajna, ali i ekološke svesti u globalu.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI