Čuveni tonik Biologique Recherche odlazi u istoriju – šta će ga zameniti?

Tekst: Milena Veselinović

Ako je jedan proizvod odavno prevazišao granice uobičajenih kozmetičkih formulacija i postao kultni statusni simbol u skincare svetu, to je tonik Biologique Recherche P50 1970.

Više od običnog tonika, ovaj eliksir je u poslednjih nekoliko decenija, tačnije od 1970, stekao status čuda u bočici – uprkos neprijatnom mirisu i intenzivnom osećaju na koži. Međutim, kako se regulative menjaju i industrija nege kože evoluira, došlo je vreme da se oprostimo od ovog slavnog proizvoda.

Zašto odlazi?

Zbog fenola – antiseptika koji sadrži, a koji igra značajnu ulogu u eksfolijaciji i balansu, i koji je prema novim regulativama označen kao potencijalno štetan. Iako su se korisnici navikli na efekat blagog peckanja, i obožavali sjaj koji je tonik ostavljao na koži, fenol je sada pod lupom regulatornih tela, zbog čega BR odlučuje da obustavi proizvodnju ove verzije tonika. Ova formula već duže od decenije nije bila dostupna u Evropi, ali sada konačno odlazi i sa američkog tržišta.

When you know, you know

Za one koji su koristili ovaj proizvod, P50 je bio više od tonika – on je pilingovao, balansirao i podsticao regeneraciju kože. Moćan sastav uključivao je niacinamid, salicilnu kiselinu, sumpor i pomagao je u borbi protiv hiperpigmentacija, bora, akni i neujednačenog tena. Iako se legendarni, originalni P50 povlači, tu su njegove zamene: P50 PIGM 400, P50 V za osetljivu kožu, Lotion P50, Lotion P50W. Iako u svojoj primarnog verziji odlazi sa tržišta, to ne znači da nema dostojnih alternativa. Ako tražite proizvode koji će dati slične rezultate pri redovnom korišćenju, ovde pre svega stavljam fokus na eksfolijaciju i obnavljanje, obratite pažnju na The Ordinary Glycolic Acid 7%, Pixi Glow Toner, REN Ready Steady Glow AHA Tonic i Paula’s Choice Perfecting 2% BHA.

Iako odlazak ovog proslavljenog proizvoda predstavlja kraj jedne ere u svetu kozmetike, činjenica je da bi trebalo gledati sa pozitivnije strane.Industrija lepote nikada ne stagnira, već se prilagođava novim saznanjima i standardima. Srećom, tržište nudi alternative koje mogu pružiti slične rezultate. U tom duhu, možda je vreme da otkrijemo novi holy grail u našoj rutini.

Foto: Promo, Instagram @biologique_recherche

POVEZANE VESTI