Chanel – povratak klasike u velikom stilu

Tekst: Tamara Ognjanović

Chanel“, francuska modna kuća i sinonim za večnu eleganciju, nedavno je učvrstila svoj kultni status u svetu mode revijom „Metiers d’Art.“

Sudar tvida i eklektične energije prestonice post panka, Mančestera, simbolizuju fuziju tradicije i modernizma, klasike i avangarde.
Iako „Chanel“ po nepisanom pravilu neguje nežnu estetiku i klasične krojeve koji odišu ženstvenošću i stvara komade koji neumoljivo izdržavaju test vremena, na reviji „Metiers d’Art“ smo imali prilike da svedočimo smelom koketiranju sa elementima ne nužno svojstvenim ovoj modnoj kući.

Klasični oblici, suknje „A“ kroja, monohromatska paleta boja, mala crna haljina, tvid tkanina osnove su „Chanel“ stila, a u Mančesteru su poprimili nešto izmenjene oblike, boje i modele. Dizajne i dalje karakterišu čiste linije i fokus na jednostavnosti, ali sa osvrtom na detalje i elemente stila 60-tih i 90-tih.
U eri tihog luksuza, svedenog stila i neutralnih tonova, kreativni um Chanel-a, Virginie Viard, meša kožu sjajne završnice, tvid i pepito dizajn sa perjem, mašnama i cipelama u stilu „Mary Jane“ koje karakteriše retro izgled.

Precizni detalji, složen vez, odela od tvida, pravilne linije krojeva , biserne ogrlice – nasleđe Chanel-a koje zub vremena ne načinje obogaćeno je jarkim i pastelnim bojama, istaknutim logotipovima i kamelijama na reverima. Cvet kamelije ima poseban značaj u Chanel-ovom dizajnerskom opusu i često se koristi kao ukrasni motiv na asesoarima i odeći. Kamelija simbolizuje čistoću i eleganciju.
Tvid je centralni element ove kolekcije“, ističe Virginie. Senf žuta, kivi zelena, losos ružičasta, krvavo crvena, čokoladna braon, pastelni koloriti i nezaobilazna crna – „Chanel“ nam nudi varijetet boja. Dvostruko „C“ logotip, prepoznatljivi amblem modne kuće, nije izostao ni na ovoj reviji. Štaviše, stičemo utisak da nam „Chanel“ poručuje da tihi luksuz nužno ne podrazumeva odstupanje od istaknutog logotipa na centralnom delu odevnog komada.

Na reviji preovlađuju ženstveni krojevi sa primesama „underground“ stila. Tvid, kao centralna ideja revije, nesumnjivo dominira u svim komadima, počevši od blejzera, suknji, preko prsluka i bermuda. Kaputi pastelnih tonova i krojeva koji prate silutetu tela prkose opšte prisutnom trendu predimenzioniranih komada koji, po nepisanom pravilu, predstavljaju opozit eleganciji i sofisticiranom stilu. Bezvremenske biserne ogrlice, sinonim za „Chanel“ asesoare, ovaj put su bile u jarkim bojama dodajući dašak ženstvenosti celokupnoj estetici.

Kolekcija će u radnjama širom sveta biti dostupna u junu 2024. godine. Reviji su prisustvovale i istaknute poznate ličnosti, kao i prijatelji brenda, poput Sofije Kopole, Kristen Stjuart, Hjua Granta. Događaj ne samo da je dokazao globalni uticaj Chanel-a, već je i demonstrirao tendenciju brenda ka nekonvencionalnim ideajama, ali i učvrstio status Mančestera kao kulturnog centra. „Metiers d’Art“ ne samo da odaje počast veštim zanatlijama koji stoje iza brenda, već i nagoveštava predstojeće trendove.

Sposobnost brenda da neprimetno spoji tradiciju sa inovacijama potvrđuje njegov nesporni i trajni uticaj na savremenu modu. Modna revija „Metiers d’Art“ u Mančesteru bila je trijumf koji je neprimetno spojio nasleđe modne kuće sa industrijskom harizmom grada. Ovaj događaj nesumnjivo sumira sposobnost kreativne snage Chanel-a da dobro prepoznatljivo klasiku podigne na viši, moderniji nivo.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI