Kućni ljubimci su odavno prestali da budu samo ’’ljubimci’’ – oni su naši verni saputnici, emotivna podrška, ravnopravni krzneni članovi porodice.


Logičan nastavak tog odnosa je poželite da im priuštite samo najbolje, zar ne? Ne samo zbog fotografije na Instagramu (budimo iskreni, neće izostati naročito uz fotogenične aksesoare), ali i zato što želimo da im pružimo kvalitet, udobnost i negu koju bismo birali i za sebe. Ono što je usledilo, bilo je i očekivano: promena kulture i humanizacija životinja. Moda je prepoznala činjenicu da ljubimci dele naš stil i životne rituale. Vogue je 2025. vratio i razvio svoj razigrani format ’’Dogue’’ sa digitalnim naslovnim stranama i editorijalima posvećenim psima poznatih ličnosti – ovo je jasna potvrda da je segment postao mainstream tema visoke mode.
Koliko zapravo trošimo na svoje ljubimce?
Pet industrija u SAD je u 2024. dostigla vrednost oko 152 milijarde dolara (da, dobro ste pročitali), i to sa projekcijom rasta. Ove impresivne brojke su potvrdile da je ljubimac član porodice, i da je postao standard brinuti na poseban način o njemu, a ne izuzetak. U užem segmentu mode i aksesoara, globalno tržište odeće za kuce procenjeno je na oko 5.56 milijardi dolara u 2023. uz očekivani prosek rasta između 5 i 6% narednih godina. Kupci traže trajnost i kvalitet, pravu kožu, visokokvalitetne materijale, pažnju u detaljima i završnoj obradi. Iznad svega cene udobnost, ali i estetiku koja je jedan od presudnih činilaca da odaberu konkretan proizvod.


Šta se sve prodaje i po kojim cenama?
Ponuda danas pokriva sve, od povodaca, preko činija za hranu i vodu, krevetića za spavanje, ogrlica, sve do pufnastih prsluka, transportnih torbi i druge garderobe. I da, cene prate nivo zanatstva i materijala. Gucci povoci za pse koštaju i do 530$, Louis Vuitton transporter je oko 3.650$, Dior povodac i ogrlica sa prepoznatljivim logoom su oko 1.050$, a Prada se može nabaviti i po ceni od 500$. Moncler jakne za pse su do 400$.
Koji brendovi imaju ’’pet’’ linije?
Pored poznatih modnih kuća Gucci, Louis Vuitton, Celine, Burberry, Dior, ovaj segment je pokriven i od strane onih koji su se profilisali samo kao pet brendovi. Ovo su high end kuće koje prave prefinjene aksesoare za pse: Pagerie, kod kojih možete pronaći ručno rađene ogrlice, povoce, torbe i drugu opremu. Kompanija je čak navela da rade sa istom kožom sa kojom radi i čuveni Hermès. Tu je i Maxbone, koji se specijalizovao za pravljenje transportnih torbi, setova povodaca, zatim Little Beast koji pravi poznate džempere za kuce, omiljene među celebrity ličnostima, kao i neizbežni Bondir sa svojom prefinjenom estetikom i luksuznim izgledom.

Nadamo se da vas neće iznenaditi ako u budućnosti sve češće budete sretali kuce sa Tiffany & Co. ogrlicama. To je posledica duboke promene koja se desila – kućni ljubimci postali su punopravni akteri našeg identiteta i svakodnevice. Ponuda nikad nije bila sofisticiranija – od kožnih Celine kreveta do Dior ogrlica i Moncler prsluka za zimu. Ali ne možemo da se ne zapitamo, koliko onoga što kupujemo zaista služi psu, a koliko nama? Da li prestiž postaje smislen tek kada produži udobnost onome ko nas bezuslovno voli, ili je to tek igra znakova i logotipa koju mi želimo da vidimo na ogrlici? Jer na kraju, bez obzira na brend i cenu, najskuplji detalj koji možemo svom ljubimcu pružiti jesu naša ljubav i nežnost.