- Moda
Bottega for Bottegas – negovanje zanata i ručne izrade
Najnoviji projekat priča je o tradiciji, inovaciji i kreativnom duhu.
Kada se spomene Bottega Veneta, misli odmah lete ka nenadmašivom kvalitetu, ekskluzivnosti i luksuzu. Međutim, ove godine, italijanski modni div ide korak dalje – predstavlja nam Bottega for Bottegas, inicijativu koja slavi umetnost i zanat.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2024/01/1-5-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2024/01/2-5-819x1024.webp)
Izvanredan spoj tradicionalnog i modernog
Bottega for Bottegas oslikava konekciju umetničkog dodira i funkcionalnosti urbane svakodnevice. Ideja za najnoviju inicijativu zapravo leži u samom imenu brenda. Tokom poslednje tri godine, modna kuća sa sedištem u Vićenci koristila je svoju globalnu platformu da istakne zanatlije i umetnike širom sveta, dodatno promovišući njihovo stvaralaštvo i šireći svest o sustainable pristupu. Ideja je proizašla iz samog naziva brenda (bottega je italijanska reč za radionicu), a suština projekta je usmerena na skretanje pažnje na druge lokalne stvaraoce širom sveta koji na sličan način spajaju kreativnost sa izuzetnim zanatstvom. Otuda i naziv kampanje Bottega for Bottegas.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2024/01/3-6-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2024/01/4-6-819x1024.webp)
Četiri majstora zanata
Svake godine uoči praznične sezone, Bottega Veneta okupi najslavnija imena iz sveta dizajna, poslastičarstva, izdavaštva, vajarstva, arhitekture. Prva sezona okupila je 12 radionica iz Italije ( Pastificio Martelli paste, Amatruda proizvođače papira i Krumiri Rossi poslastičaru), u drugoj su se našli globalni artisti iz Kine, Japana i Amerike, a inspiraciju su pronalazili u italijanskoj kulturi. Ove godine, izabrana su četiri kreativca iz različitih delova sveta da za brend Bottega izrade posebne predmete u limitiranim serijama. Među tim imenima su se našli tajvanski umetnik Cheng Tsung Feng koji oživljava zaboravljene tehnike u svojim instalacijama, Liu Wenhui velikan kineske arhitekture, posvećen savladavanju i očuvanju nematerijalnog kulturnog nasleđa, treća generacija korejskog proizvođača zmajeva Kitai Rhee koji izrađuje zmajeve od bambusovih štapova i korejskog papira, kao i italijanska radionica Modiano, specijalizovana za dizajn i proizvodnju karata, tarot karata i drugih papirnih proizvoda.
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2024/01/5-4-819x1024.webp)
![](https://eleven11eleven.rs/wp-content/uploads/2024/01/6-4-819x1024.webp)
Održivost i budućnost
Birajući radionice koje koriste ekološki prihvatljive materijale i tehnike, Bottega Veneta podstiče održiv razvoj u industriji luksuza, motivišući dodatno i druge kompanije da se priključe ovom pokretu. Ono što je započelo kao intenzivna priča o očuvanju tradicije, doživelo je ekspanziju i napravilo važan iskorak ka održivoj budućnosti. Značaj projekta je višestruk i prevazilazi okvire promocije i izgradnje identiteta brenda. Ovo je svojevrsno odavanje počasti veštinama koje prelaze granice jezika i kultura, povezujući tradicionalno i savremeno, spajajući ručnu izradu, udaljene predele, posvećenost i maštovitost. Svaki od ovih dizajnerskih studija donosi jedinstvenu priču, pokazujući kako se upornost i talenat prepliću da stvore nešto izuzetno.
Bottega Veneta staje u odbranu vremena i truda uloženog u svaki ručno izrađeni predmet. Ova inicijativa nije samo počast majstorima zanata, već i podsetnik da u svakom komadu koji nosimo postoji priča, istorija, i neizmerna vrednost koja nikad ne izlazi iz mode.
Foto: Promo