Bizarno – trend koji ne prolazi ili novi način izražavanja

Tekst: Tamara Ognjanović

U svetu mode koji iznova šokira, dizajneri neprestano teže pomeranju granica. Neki trendovi, međutim, prevazilaze uobičajeno. Od parfema sa mirisom benzina do čizama koje osvajaju mase, modna industrija nastavlja da iznenađuje svojim bizarnim kreacijama.

“Kultni brend pravi parfem koji miriše na benzin, svetu vodu i novac“ – ističe britanski Vogue govoreći o brendu “Escentric Molecules.“ Molecules je postao poznat po svojim mirisima koji prkose tradicionalnim normama, te nudi jedinstveno i nekonvencionalno iskustvo za čula. Privlačnost netipičnih mirisa leži u njihovoj sposobnosti da izazovu emocije i uspomene, prevazilazeći tipične cvetne i voćne note koje se nalaze u “mejnstrim“ parfemima. 

Nepredvidiva priroda mode je slikovito demonstrirana na reviji u okviru nedelje mode u Parizu. Jedan od modela, noseći ogromnu krznenu loptu na sebi, izgubila je orijentaciju i umalo se sudarila sa pevačem, Semom Smitom, tokom nastupa uživo. Da li se iza ovog poteza krije očigledna namera ili spontanost trenutka – nismo sigurni, ali je ovaj incident postao viralna senzacija. Nekadašnji koncept modnih revija, izgleda, odlazi u zaborav.

Razbarušena elegancija, predimenzionirani komadi, ležeran izgled – Vogue nam skreće pažnju na modni trend koji odiše lakoćom i prkosi konvencionalnoj predstavi o visokoj modi. Dizajneri pokušavaju da na svojevrstan način redefinišu percepciju elegancije nudeći nam manje sofitsticirane trendove koji neguju “upravo sam izašla iz kupatila” izgled. Ovakav trend, čini se, nailazi na oprečne stavove – od onih koji ih oberučke prihvataju, do onih koji sa prezirom posmatraju nežno izumiranje elegantnog izlgeda.

MSCHF, brend poznat po svojim avangardnim kreacijama, ponovo je zaokupio pažnju sveta mode svojim „velikim crvenim čizmama“. Čizme koje se odlikuju predimenzioniranim, prepoznatljivim dizajnom postale su nezaobilazan komad modnih entuzijasta, dok zagovornici nešto tradicionalnijeg stila ne kriju neodobravanje ovakvih komada dovodeći u pitanje njihovu autentičnost.

Gucci podiže ekscentričnost na nove visine svojim obrnutim naočarima za sunce. Obrnuti dizajn ovih sunčanih naočara prkosi konvencionalnoj estetici. Gučijev smeli potez pokazuje da su čak i prestižni brendovi voljni da prihvate nekonvencionalne dizajne kako bi ostali na čelu modnih inovacija, a ovaj  nesvakidašnji modni dodatak košta “samo” 755 dolara.

Od nekonvencionalnih mirisa do razbarušene elegancije, neočekivanih sudara na modnim revijama do prevelikih crvenih čizama i naopako okrenutih sunčanih naočara, ovi trendovi predstavljaju primer kontinuirane težnje industrije za pomeranjem granica i redefinisanjem onoga što se smatra modernim. Da li je svet doživeo prezasićenje konvencionalnom modom ili je pitanje trenutka kada će bizarni trendovi nestati sa lica zemlje – ostaje da vidimo.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI