Barbiecore – ružičasti trend koji je osvojio planetu

Tekst: Ivona Lekan

Iako se pojavila pre više od pola veka, Barbie je više nego ikada u centru pažnje – kao muza najvećih modnih kuća, na platnu kao najiščekivaniji film 2023. i kao svojevrsni Barbiecore trend koji na TikToku ima preko 600 miliona pregleda.

Još od 1959. godine plavuša sa tankim strukom, savršenim odevnim kombinacijama, kućom iz snova i Kenom koji je prati, izazivala je oprečna mišljenja.

Od utopijskog američkog sna i feminističkog stereotipa nedostižne lepote kako su je jedni nazivali, do simbola koji je obeležio žensku slobodu i učinio da žene veruju da mogu biti sve što zamisle, o čuvenoj lutki i dalje postoje mnogobrojne diskuje. Ipak, ono u čemu se svi slažu jeste da je Barbie era na svom vrhuncu, a Barbiecore ultimativni trend o kojem apsolutno svi pričaju.

Šta je Barbiecore i kako je nastao?

Barbiecore se definiše kao estetika stila inspirisana Barbie lutkom, a ogleda se u odeći, mnogobrojnim modnim aksesoarima, gedžetima, a od skoro i proizvodima iz beauty i prehrambene industrije, koje između ostalog, karakterišu i prepoznatljiva hot pink nijansa, veseli printovi, šljokice, predimenzionirane mašne i potpetice sa visokim platformama.

Barbiecore kakav danas poznajemo počeo je 2000tih godina sa usponom slavnih modnih figura poput Paris Hilton, Nichole Richie i Britney Spears čije su odevne kombinacije često bile hiper ženstvene, ružičaste i svetlucave, a o kojima su pomno izveštavali tabloidi.

Moschino, Valentino i Barbie film godine

Revija modne kuće Moschino iz 2015., kao i Valentino revija iz marta 2022. na kojoj je kreativni direktor Pierpaolo Piccioli debitovao sa hot pink bojom koju je razvio u saradnji sa čuvenom Pantone kompanijom i nazvao je „Pink PP“, Barbiecore je osigurao titulu ultimativnog trenda u 2023. godini.

Objavljivanje trejlera za Barbie film iza kojeg stoji Greta Gerwing, a koji će se na velikim platnima premijerno prikazati u julu ove godine, rezultiralo je potpunom pometnjom na TikTok-u i drugim društvenim mrežama na kojima su pretrage za Barbiecore trendom, odećom koju glavni glumci Margot Robbie i Ryan Gosling nose u filmu i pink povezanim pojmovima generalno, skočile za 416%.

Za stajling Malibu Barbie koji je uvek besprekoran i u skladu sa prilikom, kostimograf Jacqueline Durran i njen ogroman tim, nedeljama su naporno radili prikupljajući vintage Barbie komade i obilazeći butike u potrazi za adekvatnim Barbie kompletom aksesoara.

Inspiraciju za stajlinge glavnih glumaca, Durran nije pronašla isključivo u klasičnoj Mattel lutki, već u odevnim komadima iz 50ih i 60ih godina, francuskoj rivijeri, Brigitte Bardot, kao i retro sporty stilu u kome je Ken obučen od glave do pete. Pomama za modnim komadima iz filma, kao i iščekivanje istog na bioskopskim platnima, iznenadilo je i najveće optimiste.

Barbie svet – od modnih pista do ulica

Ogroman uticaj i uspon Barbiecore trenda mnogi su pronašli u konvergenciji različitih kulturoloških momenata, između ostalog i promene izgleda klasične Mattel lutke koja u poslednjih nekoliko godina pored mnoštva različitih stajlinga, ima i novu boju kože i obline.

S tim u vezi, Barbiecore od svog nastanka nije direktno povezan sa klasičnom Barbie lutkom, nije isključiv i rezervisan samo za žene savršenih proporcija, high-end brendove i savršen američki san, već trend u kome svako može da učestvuje na nekom nivou.

Tako pored ekskluzivnih komada luksuznih modnih kuća kao što je Valentino, u Barbiecore trendu možete učestvovati i kupovinom u radnjama Forever 21, Bloomingdale’s, Zara ili Aldo. U zanimljivim Barbie kolaboracijama učestvuju i beauty brendovi kao što su NYX i OPI, Airbnb gde možete iznajmiti pravu Barbie kuću, Xbox, PinkBerry, Beis, Moon, Dragon i mnogi drugi.

Ukoliko ste i vi poželeli da unesete malo ružičaste u život, ostavljamo vam nekoliko predloga za ultimativni Barbie letnji izgled.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI