Povratak još jednog brenda zahvaljujući generaciji Z – bandage dress

Tekst: Jovana Ristić

Modna scena je u potrazi za novim samopouzdanjem, rešenje pronašla u nostalgiji i arhivi.

Ovoga puta, vešte ruke su odabrale komad koji se oblači na poseban način – bandage haljina, nekada simbol klupske scene i glamura bez pardona, ponovo se pojavila, ovoga puta na crvenim tepisima i Instagram feedovima, a generacija Z je preuzela ulogu kustosa njenog povratka.

Kratka istorija seksi haljine

Pre nego što je postala globalni fenomen, ideju uskog, elastičnog wrap kroja razradio je Azzedine Alaïa osamdesetih godina, da bi je početkom devedesetih u legendu pretvorio Hervé Leger. Njujorški kritičari su njegov kroj opisali kao ’’sexy mummy look’’, a supermodeli poput Cindy Crawford i Naomi Cambell učinile su je statusnim simbolom epohe. Popularnost i komercijalni uzlet došao je 1998. godine kada je BCBG Max Azria preuzeo kuću Hervé Leger i pripremio veliki relaunch, period u kojem je bandage haljina ušla u masovnu kulturu i postala sinonim za noćne izlaske.

Novi talas: kako je Gen Z otkrila bandage

Brzina TikToka i nostalgija mid-aughts estetike učinile su svoje: pretraživanja i pregledi vezani za bandage haljine rastu, a dobro poznata silueta se vraća, ovoga puta sa novim pravilima koja se tiču toga da će se manje nositi po klubovima, a više na večernjim događajima i crvenom tepihu. U pravom trenutku Kaia Gerber je na TIFF-u ponela belu, dugu Hervé Leger haljinu, omaž ikoničnom izdanju koji je njena mama nosila 1993. na dodeli Oskara. Pored Kaie danas, trendove prate mnoge It devojke koje spajaju senzualnost i minimalizam. Ovaj model bio je obožavan od strane Victorie Beckham, Rihanne, Kim Kardashian, a danas je nose Hailey Bieber i mnoge druge pop zvezde. Nakon ere Max Azria, Hervé Leger menja opet vlasništvo i 2017. prelazi u Authentic Brands Group, a 2023. pod novim kreativnim vođstvom, ovaj kultni model haljine doživljava osveženja i još veću inkluzivnost.

Zašto se trend vratio baš sada? Verovatno polovina odgovora leži u nostalgiji, a druga polovina u promeni narativa kroz koji posmatramo žensko telo. Umesto rigidnih standarda, ističe se ideja da kroj radi za vas, a ne protiv. Gen Z prihvata nostalgične modele, ali odbija pritisak savršenstva, zato bandage danas funkcioniše jer je ukroćena jednostavnošću, a ne potrebom za dokazivanjem.

Foto: Pinterest Arhiva

POVEZANE VESTI