Da li je zvanično došla era glomaznih naočara za sunce? Povratak dramatičnih ramova koji skrivaju poglede

Tekst: Jovana Ristić

Postoji trenutak kada modni ciklus zaokruži dovoljno puta, tako da ono što je nekada bilo neizbežno postane iznenada ponovo poželjno.

Iako su minijaturne naočare dominirale Instagram feedovima i modnim pistama poslednjih sezona, nešto se u tišini promenilo. Sitne, skoro nevidljive okvire zamenili su glomazni, koji zauzimaju prostor, kriju poglede, ali otkrivaju stav.

Povratak simbola stila iz prošlih dekada

Za one koji su odrasli gledajući kako Mary-Kate i Ashley Olsen, Lindsay Lohan ili Nicole Richie nose naočare veće od lica, ovaj trenutak deluje kao nostalgični deja vu. Ali istina je da glamur krupnih naočara ne potiče iz 2000. godine. Njihov je DNK duboko ukorenjen u stilu šezdesetih i sedamdesetih. Jackie Kennedy ih je nosila kao elegantni štit, a Joan Didion sa njima je imala intelektualni oklop. I danas, kad se svet okreće oko sofisticiranosti i autentičnosti, njihov povratak nije slučajan.

Funkcionalnost susreće estetiku

Predimenzionirane naočare nisu samo efektan modni dodatak – one imaju i praktičnu vrednost. Svesni smo važnosti zaštite od sunca, veliki ramovi tu nude više od stila. Čuvaju naše oči, kožu, skrivaju tragove umora i čine da se osećamo sigurno. Dok se minimalizam povlači u senku, povratak maksimalizma ogleda se uglavnom u detaljima – uključujući i naočare. Modne kuće poput Chanel, Gucci, Saint Laurent i Chloe, svesno su se odrekle tankih okvira u korist upadljivih, zaobljenih, kvadratnih silueta koje dominiraju.

Današnji modeli reinterpretiraju prošlost kroz savremeni filter: providni acetat, neobične boje, inovativne forme. To su naočare koje pozdravljaju prošlost i koračaju ka budućnosti.

Moda uživa u vraćanju, a kada to učini sa ovakvim samopouzdanjem, znamo da je reč o pravom zaokretu – glomazne naočare su stil i stav u jednom. Vreme je da ih ponovo prigrlimo, ne da bismo se iza njih sakrili, već da bismo se istakli.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI