Ako biste danas pokušali da pronađete savremeni sinonim za spoj visoke mode, digitalne snage i održivog preduzetništva, teško biste mogli da zaobiđete ime Xenia Adonts.
Njena pojava na modnoj sceni nije rezultat hiperplaniranog lansiranja brenda, već, kako sama kaže, ’’srećne slučajnosti.’’ Ali ono što je usledilo nakon je sve osim slučajnosti – to je pažljivo izgrađena modna imperija u kojoj stil, svesnost i nezavisna vizija diktiraju pravila igre.


Od Frankfurta do Pariza, bez zaustavljanja
Rođena u Rusiji, odrasla u Nemačkoj, a danas podeljena između Njujorka i Pariza, Xenia je hodajući most između različitih kultura, estetskih pogleda i načina života. Odrasla sa idejom da postane finansijska analitičarka, završila je fakultet u oblasti finansija i radila u korporativnom svetu, sanjajući o Wall Streetu. Međutim, digitalna scena ju je nenadano prigrlila, i ona se odazvala. Ubrzo je Instagram platforma prepoznala nešto mnogo veće od digitalnog hobija – potencijal da spoji smisao za estetiku sa poslovnom ambicijom. Sedam godina kasnije, ima preko dva miliona pratilaca, sopstveni brend, mesto na Forbes listi ’’30 under 30’’, i status modne ikone koju poštuju i street style fotografi i modni urednici.


Lični brend Attire
Adonts ne dizajnira komade svoje modne kuće, ali je njen kreativni direktor i idejni arhitekta. Sve je počelo iz ličnog nezadovoljstva. Naime, saradnje sa brendovima joj nisu dozvoljavale potpunu kontrolu nad materijalima, i ona je odlučila da napravi brend koji ne pravi kompromise ni u estetskom, ni etičkom smislu. Attire je zamišljen kao odgovor na zelenu šminku modne industrije – greenwashing. Ona potrošačima prodaje iluziju održivosti. Kod Xenie to ipak znači nešto drugačija – zaista je nula plastike, čak ni one reciklirane. Sve, od konca, preko rajsferšlusa, do naramenica u sakou – izrađeno je od prirodnih, sertifikovanih materijala. Proizvodnja se odvija isključivo u Italiji i Portugalu, uz potpuno transparentne cene za svaki korak, od pravljenja same tkanine do transporta. Prvi hit u kolekciji bio je mantil, klasičan vanvremenski komad, dizajniran da traje godinama. Kod Xenie održivost nije marketinški trik, to je stil života i odgovornosti.


Estetika koja prevazilazi koordinate
Xenijin lični stil je spoj onoga što volimo kod skandinavske jednostavnosti, i pariske ženstvenosti, sa dozom njujorške oštrine i slobode. Modni izraz često koketira sa bojama, uzorcima i siluetama koje zahtevaju samopouzdanje. Ona ga nosi bez trunke napora. Trendove prevodi na svoj jezik, zato i jeste relevantna na Instagramu tako dugi niz godina. Elegancija može biti svesna i sadržajna, a Xenia nam svojim primerom šalje jasnu poruku da lepota bez etike nema vrednost.