Njega bismo bez sumnje mogli svrstati u kategoriju umetnika koji oblikuju epohe.
U njegovom svetu boje su glasne, svetlost ima strukturu, a potraga za novim izrazima nikad ne prestaje – čak ni u osmoj deceniji života.

Hockney ne slika samo ono što vidi, on nas podseća kako da gledamo. I upravo u toj neprestanoj igri percepcije i stvarnosti leži snaga jednog od najuticajnijih britanskih umetnika 20. i 21. veka.
Pop art pionir sa dušom slikara pejzaža
Rođen je 1937. u Bredfordu, a umetnički je sazrevao na raskršću između tradicionalnog slikarstva i eksplozije slobode koju je doneo pop art. Iako ga često svrstavaju u taj pravac, Davidova umetnička praksa nikad se u stvari nije uklapala u potpunosti u pravolinijske definicije. Još je na školovanju pokazao da je spreman da ruši norme – odbijao je da piše eseje i zahtevao da ga vrednuju isključivo na osnovu slika. Umetnost za njega nikada nije bila akademska, već instinktivna i intimna stvar.

Kalifornijski bazeni i svetlosna fascinacija, portreti kao tihi dnevnik
Kada se 1964. preselio u Los Anđeles, pronašao je ono što postaje njegova trajna opsesija – svetlost. U tom gradu sunčevih zraka, naslikao je neke od svojih najpoznatijih dela (Portrait of an Artist), koja je prodata za 90 miliona dolara. Slike bazena nisu samo pejzaži hedonizma, već vizuelni eseji o prozirnosti, dubini, refleksiji i površini – o tome kako svetlost u stvari definiše prostor i emociju. Iako je poznat po pejzažima, iznova se vraćao portretima. Tokom decenija slikao je prijatelje, ljubavnike, članove porodice, ali i sebe. Dela poput Mr. And Mrs. Clark and Percy, kao i monumentalna serija 83 portreta i 1 mrtva priroda, svedoče o umetnikovom interesovanju za karakter, posturu tela, trenutak introspektivne tišine.

Iako je počeo sa litografijama i posebnim tehnikama, danas na svom iPadu slika pejzaže, i koristi softvere kako bi kreirao snimke. Njegovi fotokolaži ukazuju na to da ga trenutno više zanima kako percipiramo prostor, nego dokumentovanje stvarnosti. Među prvima je shvatio da tehnologija ne mora da bude pretnja umetnosti, već njen novi medij.
Danas Hockney danas ima 88 godina i i dalje slika svakog dana. Sa više od 400 samostalnih izložbi, postavki u Tate Britain, LACMA, Guggenheimu, Hockney je jedan od retkih umetnika čiji rad istovremeno obuhvata galerijsku relevantnost i masovnu popularnost. Sposobnost da spoji klasiku i inovaciju čini ga neprolaznim fenomenom.