Brioni – tajna besprekorno skrojenih odela jednog od najpoželjnijih imena u svetu muške mode

Tekst: Jovana Ristić

Kada neki brendovi traju kroz istoriju tako što kroje tkanine, igla i konac su oruđe prestiža, a svako dugme, šav, i porub postaju deo modnog standarda u kojem stil ne podleže vremenu.

Odela ove italijanske kuće govore za sebe – u trenutku kada se svet oporavljao od rata, oni su ponudili nešto radikalno drugačije – ideju da muško odelo može biti prefinjeno, vrhunskog kvaliteta i umetnički doterano. Tada je počela nova era muške mode, a Brioni postaje sinonim za eleganciju visokog društva – od holivudskih zvezda, do svetskih lidera.

Rimski koreni elegancije

Brioni brend je rođen u Rimu 1945. iz vizije dvojice muškaraca: krojača Nazarena Fonticollija i preduzimljivog Gaetana Savinija. 1952. godine promenili su pravila igre organizujući prvu mušku modnu reviju ikada, u čuvenoj Sali Bianchi u Palazzo Pitti. U tom trenutku rimska silueta zamenjuje englesku rigidnost – viđamo sakoe od šantung svile u crvenoj i žutoj boji, koje postaju signal da klasično ne mora biti dosadno.

220 koraka do savršenstva

Brioni odelo ne nastaje – ono se rađa u procesu koji podrazumeva 220 pojedinačnih koraka, više od sedam hiljada ručno napravljenih šavova i preko 24h rada. Svaka faza je lekcija iz perfekcionizma. Sve počinje u Scuola di Alta Sartoria, krojačkoj školi koju je Brioni osnovao da neguje ono što mašine ne mogu, a to su osećaj za proporciju, strukturu i telo. Majstori krojači, poput legendarnog Angela Petruccija, provode godine usavršavajući veštine koje često počinju sa jednostavnim zadacima – poput peglanja gotovog sakoa, ali se vraćaju unazad, dekonstruišući svaki sloj kako bi razumeli suštinu zanata. Kod Brionija, peglanje nije tek završni detalj – ono prati svaki korak šivenja.

Materijali koji pričaju priču

Brioni koriste najfinije moguće sirovine koje same po sebi imaju status luksuza. Cena jednog metra najfinije tkanine često dostiže i preko hiljadu evra, a pojedina odela čak i desetostruko premašuju osnovnu cenu prestižnih krojačkih kuća poput Zegne ili Savile Row klasika. No, upravo ta posvećenost materijalima daje odelima Brioni onu gotovo nevidljivu prednost, lakoću, fluidnost i osećaj da je odelo krojeno za vas. Kada je ovaj brend nosio James Bond u filmovima od Golden Eye do Die Another Day, to je bio izraz sofisticirane muževnosti. Kada ga Brad Pitt obuče za crveni tepih, reč je o kontinuitetu. Od Bondove preciznosti do Pittove ležernosti, Brioni je uspeo da premosti generacije, epohe i različite ideale muževnosti – uvek ostajući na vrhu.

Sa cenama koje sežu i do 40 hiljada evra za određene modele, jasno je da Brioni nije za svakoga. Međutim, ono što opravdava tu cifru nije samo kvalitetna, premium tkanina niti savršena konstrukcija, već iskustvo. Klijent ne kupuje samo odelo, već ulazi u svet u kojem ga dočekuju kao kolekcionara. Njegova snaga leži kako u glamuru kojim zrači, tako i u tihoj moći koju nosi. 

Foto: brioni.com

POVEZANE VESTI