Kako je paradajz postao simbol brenda Loewe, i najneočekivaniji modni fenomen sezone – novo lice modnog humora

Tekst: Jovana Ristić

Kada ti život da fotogeničan paradajz, a ti napravi od njega viralni momenat, i naravno torbicu.

Ovako je definitivno razmišljao Jonathan Anderson, nekadašnji kreativni direktor Loewe, kada je rešio da iskoristi popularni tomato aesthetic trend, i unese mali preokret u letnju sezonu. Naravno, mnogi dizajneri odavno se šale sa nama, i poigravaju modom, što mu dođe kao zabavna strana te industrije koja ostavlja prostora da se probudi kreativnost, i mogućnost za prava senzorna iskustva.

Kada pomislite da ste sve videli – dođe Loewe i predstavi nam clutch u obliku crvenog sočnog heirloom paradajza. Savršen spoj skulpturalnog dizajna, internet kulture i zabave, jer u tome je poenta mode, zar ne?

Od tvita do torbe – nova era digitalnog marketinga

Kada je korisnik mreže X objavio fotografiju savršenog paradajza uz komentar ’’This tomato is so Loewe I can’t explain it’’ , internet je eksplodirao. I neko bi možda pomislio da će to ostati zabavna anegdota, međutim kreativac poput Jonathana Andersona, razmišljao je dva koraka ispred svih. On je prepoznao trenutak i pretvorio ga u presimpatičnu tašnu. Na svom Instagramu je napisao komentar ’’Loewe meme to reality’’, i upravo u toj rečenici leži filozofija ovog brenda. Tu su i zlatni detalji, neodoljiva tekstura koja budi čula, a mala torba odličan je izbor za one koji žele da se izdvoje na jedan neobičan način.

Dizajn koji se igra formom i značenjem

Anderson odavno ne pristupa modi kao statičnom polju. On je oblikuje, provocira, daje joj puls. Nije mu strano da inspiraciju pronađe u svakodnevici, bili to jastuk, žaba ili golub – ovoga puta povrće. Njegov rad u kući Loewe slavio je apsurd i lepotu u jednakoj meri, spajajući visoku estetiku sa neobičnim formama. Torbica paradajz nije samo modni dodatak – ona je postala omaž dizajnerskoj modi, memovima, internet kulturi.

Paradajz međutim nije nov za Loewe

U njihovom univerzumu, ovo povrće već je služilo kao inspiracija. Parfemska verzija za prostor, zatim sveća sa mirisom paradajza, sapuni, limitirana pakovanja sa motivima paradajza – on je simbol autentičnog, drugačijeg, svežeg, pomalo i smešnog, a opet sofisticiranog. Baš kao što je i sam Loewe. Nije bilo iznenađenje kada je brend poslao svoj paradajz balon da leti iznad Kapadokije – taj potez pojačao je efekte same kampanje i oduševio fanove svojom lucidnošću.

Pa ako nas je nečemu ovaj modni fenomen naučio, to je da fashion industrija sve češće flertuje sa digitalnom kulturom, ali i da je kreativnost ipak najskuplji aksesoar.

Foto: Instagram, Pinterest Arhiva

POVEZANE VESTI