Neka mesta ne posećujete, već u njih uranjate. Studio MK27 ne projektuje prostore, on stvara prizore koji oduzimaju dah – scene u kojima se svetlost ponaša poput glavnog junaka, vetar ima ulogu naratora, a vi postajete tihi svedok jedne promišljeno režirane tišine.
Marcio Kogan, osnivač i kreativni epicentar ovog studija, ne vidi arhitekturu kao zbir zidova i formi, nego kao sekvencu emocija, kadar iz filma koji nikad ne prestaje da traje.

Filmski kadar pretvoren u dom
Kogan je karijeru započeo istovremeno kao reditelj i arhitekta. Prvi film nije doživeo finansijski uspeh, ali je emotivno otvorio vrata nečemu značajnijem – arhitekturi. Otuda i njegov prepoznatljiv stil – izduženi horizonti, kadrovska perspektiva, igra svetlosti, i osećaj da svaki kutak ima svoju priču. Studio MK27 je rođen iz ljubavi prema brazilskom modernizmu, ali nije ostao zatvoren u granicama lokalnog. Nasleđe velikana Lúcia Coste, Rina Levija, Line Bo Bardi i Marciovog oca, Arona Kogana utkano je u svaki detalj, dok se njihovi projekti danas protežu od Atlantske prašume i Sao Paola, do Kanade i Maldiva.


Jedan od najpoznatijih primera kreative ovog studija je Casa Paraty iz 2009. godine – betonski dragulj smešten na brazilskoj obali u Kosta Verde, sa neobičnim prozorima, i infinity bazenom koji nestaje na horizontu. Ili Cobogó House, gde je minimalistička teretana smeštena na krovu kao svetionik dnevne svetlosti, filtrirane kroz perforirane panele inspirisane tradicionalnim cobogó elementima severoistočnog Brazila. Još jedan fantastičan primer je Micasa u Brazilu, sofisticirana minimalistička ’’kutija’’, stvorena kao dodatni objekat u sklopu prodavnice, koji služi kao paviljon za inovativne maloprodajne koncepte, događaje i umetnike.


Perfekcionizam koji se ne sakriva
Studio MK27 je kolektiv u pravom smislu te reči. Kogan nije vođa koji naređuje, već prvi među jednakima u kreativnom procesu – timskoj potrazi za rešenjima koja prevazilaze granice. Opsesivna posvećenost detaljima nije mana, nego ključ izuzetnosti. U zemlji gde je industrijalizovano graditeljstvo još u povoju, MK27 sarađuje sa majstorima zanata, pretvarajući skice u umetnička dela sa nenadmašnim kvalitetom.

Od Planar House sa dramatično jednostavnom horizontalom koja podseća na Mies van der Roheovu eleganciju, do Ramp House u kojoj je kolekcija afričkih maski, svaki projekat nosi emotivni naboj – bilo kroz teksturu drveta, igru senki i svetlosti, ili kroz tišinu koja zvuči bolje od reči. Kogan i njegov tim biraju da se kreću polako ka vrhu – pažljivim koracima koji oblikuju trajnost. U projektima koje rade arhitektura prestaje da bude statična. Ona postaje pokret, trenutak i osećaj.