Dior u pohodu na staru slavu – ko će biti novi kreativni direktor?

Tekst: Jovana Ristić

Spekulacije u modnoj industriji nisu novost, ali kada se glasine tiču jednog od najvažnijih imena luksuzne industrije, pažnja je zagarantovana.

Ovih dana postavlja se pitanje – da li će Jonathan Anderson biti novi kreativni direktor kuće Dior? Ako su informacije koje kruže tačne, ovo bi potencijalno bio jedan od najvećih preokreta u LVMH imperiji poslednjih godina.

Strategija iza potencijalnog izbora

Ne smemo izgubiti iz vida da je Dior brend sa nepokolebljivom reputacijom, ali sa kreativnim usponima i padovima. Maria Grazia Chiuri je svojim vizionarskim, ali komercijalno uspešnim pristupom stvorila prepoznatljiv identitet moderne Dior žene – feministkinje, romantične ali svesne moći mode. Ipak, njen dizajn, iako tržišno vrlo stabilan, nije uvek nailazio na pohvale modne elite koja žudi za konceptualno smelim potezima. U tom kontekstu, Jonathan Anderson deluje kao logičan izbor. Kreativna filozofija bazira se na dekonstrukciji roda, umetničkim referencama i smelim eksperimentima sa proporcijama i teksturama – sve ono što Dior može da iskoristi za novi talas uzbuđenja. U Loewe je već dokazao svoj talenat, pretvarajući ga u brend koji je jedno od najcenjenijih imena današnjice.

Šta bi Anderson doneo Dior-u?

Ako se obistine priče, Andersonov dolazak u Dior značio bi ne samo promenu estetike, već i novo poglavlje za kuću koja se u prošlosti oslanjala na romantičnu ženstvenost i couture nasleđe. Modni potpis Andersona karakterišu avangardni dodiri, suptilno poigravanje sa normama lepote, pa bi Dior pod njegovom palicom mogao ući u eru snažnog vizuelnog identiteta koji se ne oslanja na sigurnost, već na smelo preispitivanje klasičnih silueta i luksuznih kodova.

Ostaje da vidimo da li će Dior zaista doživeti preobražaj pod njegovim rukovodstvom, ili će ovo ostati još jedna modna teorija zavere. Šta god da se dogodi, jedno je sigurno, svet mode će to ispratiti, analizirati i diskutovati na sav glas.

Foto: Dior

POVEZANE VESTI