Pre-loved fashion week – Kako je eBay ideja podržala održivost u svetu mode

Tekst: Jovana Ristić

Kada je najavljeno da će eBay platforma organizovati reviju, skeptici su podigli obrve i sumnjičavo se pitali – može li jedan e-prodavac da predstavi drugačiji pristup modi?

Održivo, inovativno, autentično, sa prvom organizovanom nedeljom mode, eBay je dokazao da i pre-loved komadi mogu da zasijaju na modnim pistama Njujorka i Londona, donoseći šik i glamur.

Događaj je organizovan u saradnji sa Britanskim modnim savetom kao i Savetom modnih dizajnera Amerike, istakavši ujedno i moć reciklaže i transformacije u modnoj industriji. Publika je imala prilike da vidi bezvremenske komade koji su zaslužili drugu priliku.

Ideja koja pomera granice

Ovo nije bio samo modni događaj, nego i proslava koncepta da autentična dizajnerska moda ne mora da bude nedostupna. ’’Endless Runway’’ se održao pre regularnih nedelja mode u Londonu i Njujorku, i bio dostupan i za globalnu publiku putem eBay Live platforme. Na pistama su se mogli videti komadi Khaite, Off-White, Simone Rocha, kao i Molly Goddard, Toteme ali i mnogi drugi čije je prisustvo dalo poseban pečat ovom događaju.

Po čemu je ’’Endless Runway’’ poseban?

Zamislite šarm i uzbuđenje tipične modne revije, ali sa dodatnim twistom – svaki prikazani komad možete odmah kupiti putem eBay platforme. Ova ideja je omogućila publici da odmah zaviri u svet vintage, pre-loved modnih dragulja, čineći luksuz primamljivijim i pristupačnijim no ikada. Kako je generalna menadžerka eBay izjavila, ovim potezom su dokazali da dizajneri ne moraju prodavati preskupe stvari, kao i da je moguće u isto vreme promovisati održive modne izbore.

Ebay projekat oživljavanja starih komada naglašava važnost održivosti, nudeći rešenje za sve veću potrebu da se modna industrija transformiše u tom pravcu. Prema podacima iz 2023. gotovo 50 milijardi dolara vrednosti luksuznih pre-loved proizvoda je prodato širom sveta, a najveći deo ovog tržišta čine mladi kupci koji traže pristupačne načine da dođu do dizajnerskih komada. 

Projekti poput ovog važna su manifestacija koja u isto vreme slavi luksuz i održivost, spajajući budućnost modne industrije sa prošlošću. Ovo je odličan način za inkluzivnost, ali i edukaciju potrošača o vrednosti onoga što nosimo sa sobom kroz vreme.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI