Paris Fashion Week – Nežna muževnost koju je predstavio Valentino

Tekst: Danka Grubačić

Revijom muške kolekcije za pod nazivom Le Ciel 20.24 Valentino se nakon četiri godine pauze vratio na Pariz Fashion Week predstavivši svoju jesenju modnu viziju savremenih ideala muškosti, oslobođenih tradicionalnih društvenih okova.

Odaje istorijskog sedišta pariske kovnice novca Monnaie de Paris poslužile su kao idealna scenografija za defile modela koji su na veličanstven način izneli novu muževnost brenda Valentino u kolekciji za jesen-zimu 2024/25. Kreativni direktor Pierpaolo Piccioli, koristeći se bojama i formama kao glavnim alatima, posvetio se istraživanju evolucije percepcije mačizma, dajući mu novi identitet kroz odeću i modne aksesoare, ali i kroz njihove konotacije moći i snage.

Mačizam na nov način

Revijom je vladala plava boja u svojoj punoj čistoći i to kao vezivni element koji prožima sve – od dekorativnih elemenata u raskošnim salonima, do ključnih komada koji su rezultat promene njene simbolike kroz istoriju. Naime, Piccioli podseća da je plava nekada davno bila povezivana sa ženstvenošću, a da je amblem muškosti postala tek u prošlom veku od kada se sa jačem polu nameće već od samog rođenja. Međutim, u toj njenoj transformaciji, mnogi su zanemarili najvrednije odlike plave – fluidnost i delikatnost. I upravo je to karta na koju je dizajner zaigrao u njenoj nijansi neboplave. Rezultat su arhetipski muški odevni predmeti iz kojih progovara drugačiji narativ, svojstven nežnom čoveku koji se oseća udobno u životu van kalupa.

Klasika oslobođena bojama

Valentinovi stajlinzi iz ove kolekcije su lagani i nenatrpani. Siluete su glomazne, ali u isto vreme i meke i graciozne, dok detalji u vidu čuvenog Valentinovog altorilievo veza (tehnika visokog reljefa) i svetlucavih ukrasa neprimetno spajaju vrhunsko zanatstvo sa vrednostima visoke mode. U svakoj verziji savremenog odela fokus je na reverima i naramenicama, kao i skraćenim kravatama koje imaju oblik tanke trake čime pojačavaju oštrinu belih košulja na kojima se nalaze. Lajtmotiv plave pojavljuje se ciklično, onda kada publika zaboravi na slobodno razmišljanje u zadatim okvirima društvenih konvencija. U tim intervalima, kurs promene održavaju detalji još smelijih boja u muškom sistemu vrednosti – svetloroze, travazelena i narandžasta.

Klasika u vidu crno-belog odela ostaje osnov, ali pomeraju je dukserice sa glomaznim kapuljačama i tunike sa visokim okovratnikom koje se nose ispod sakoa i kaputa. Ekstravagancija proizlazi iz šljaštećih natkošulja, složenih vezova na jaknama i dugih debelih resa na kaputima, ali i denim total look-a. Dodaci za modernog muškarca su velike kožne torbe i mokasine sa zaobljenim vrhom i debelim đonom.

Picciolijeva poruka doseže dalje od pukog izgleda i govori nam – svet se promenio, promenili su se i muškarci u njemu.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI