11:11 razgovori – Like a therapy fragrance, vaš dom kao oaza mira i zadovoljstva

Tekst: Milena Veselinović

Ovo je priča o snovima koji postaju stvarnost, i uzbudljivom kreativnom procesu koji za rezultat ima stvaranje nečeg uzvišenog, autentičnog, sofisticiranog i kvalitetnog.

Brend Like a Therapy Fragrance izdvaja se na domaćem tržištu po svojoj posebnoj noti estetike minimalizma, ali i vrhunskom, lako uočljivom, kvalitetu. U svetu koji neumorno juri ka neodređenom cilju, gde je svaki trenutak ispunjen bezbrojnim obavezama i očekivanjima, Marina Ognjenović je pronašla utočište u mirisima koji ne samo da leče dušu već i oblikuju prostor oko nas, pretvarajući ga u oazu mira i zadovoljstva. Sa filozofijom življenja koja slavi male stvari, Marina je osnovala Like a Therapy Fragrance, brend koji se ne tiče samo mirisnih proizvoda, već predstavlja pozivnicu ka dubljem, introspektivnijem načinu života.

Zajedno sa vrhunskim francuskim parfimerima, naša sagovornica Marina, kreirala je liniju jedinstvenih parfemskih štapića, sveća i drugih proizvoda za dom, inspirisanih umirujućim atmosferama i pozitivnom energijom. Njena posvećenost stvaranju proizvoda koji ne samo da upotpunjuju fizički prostor već i mentalno blagostanje, postavlja Like a Therapy Fragrance u sam vrh ekološki osvešćenih brendova, sa proizvodima dizajniranim za recikliranje i ponovnu upotrebu. Dok ulazimo u svet Marininih mirisa, otkrivamo priču o strasti, inovaciji i neumornoj potrazi za savršenstvom. Njen rad nije samo posao, već odraz duboke želje da se kroz mirise dotakne srca i umova ljudi, pružajući im ne samo estetsko zadovoljstvo već i emocionalno olakšanje.

Kako je počela tvoja strast prema mirisima i što te inspirisalo da se upustiš u ovaj preduzetnički poduhvat? Možeš li se prisetiti trenutka kada si shvatila da želiš da tvoja strast postane više od hobija i transformiše se u posao?

Nekako su mirisi moj tihi saputnik još od ranog detinjstva. Sećam se da sam još kao mala devojčica brala latice ruža i cvetova iz bakine bašte i potapala ih u vodu sa idejom da napravim parfeme. Za mene su parfemi uvek predstavljali deo života, i kako sam sazrevala tako se i moj ukus prema njima menjao. Sada shvatam da moje faze života mogu podeliti i po parfemima koji su ih obeležili…Vremenom miris je bio prepoznatljiv deo moje ličnosti kao i mog prostora. Iako toga nisam tada bila svesna, mirisi su oduvek bili deo mene i nešto po čemu me drugi pamte i prepoznaju. Što se tiče preduzetničkog poduhvata on se desio sasvim spontano. Ideja se samo pojavila jednog jutra, ali je tom trenu, kao i svim velikim odlukama, prethodio čitav proces razmišljanja, kako podsvesnih tako i svesnih. I sada kada pogledam iza sebe, shvatam da se ideja o “mirisnoj terapiji” razvijala sasvim spontano, godinama, da bih je samo jednog jutra kada sam je najmanje očekivala, a opet potpuno bila spremna za nju, ugledala.

Kakvu si viziju brenda imala pre nego što si se upustila u realizaciju projekta? Da li je bilo teško odabrati saradnike koji će ispratiti zamišljeni senzibilitet brenda?

Znala sam da želim da lansiram brend sa notama koje su inspirisane filozofijama života i umećima uživanja u njemu. Na taj način želela sam da potpuno zaokružim filozofiju brenda i “uticaj” mirisa koji imaju na nas. Svaka mirisna nota inspirisana je jednom filozofijom života koja za cilj ima da nas vrati nama samima, uživanju u malim stvarima i u savršenstvu nesavršenosti života. Odatle potiču i sami nazivi mirisa koje danas imamo. Ali sam od starta znala da će svaki proizvod koji bude deo naše priče imati za cilj da nas opusti, vrati nas nama samima i bar malo usreći. Ceo proces bio je izazovan, ali svaki izazov me je u stvari doveo do boljeg rešenja i divnih saradnika koji prepoznaju emociju koja stoji iza cele priče „mirisne terapije“ i sa kojima zajedno ostvarujem sve što zamislimo. Prepreka u pronalaska saradnika kod nas, me je dovela do neverovatnog stupanja u kontakt sa parfimerima iz Francuske, grada Gras, koji predstavlja centar parfemske industrije već više od 300 godina. Upravo u tom gradiću danas nastaju svi naši parfemski mirisi za prostor, kao i mirisne note za naše kozmetičke proizvode.

Kako je izgledao tvoj kreativni proces prilikom odabira i uklapanja mirisnih nota? Koliko dugo si pripremala ceo projekat, i sa kakvim si se izazovima suočila na putu lansiranja sopstvenog brenda?

Na početku sve je bilo istraživanje i generalno upoznavanje sa celom industrijom. Zaista nisam znala ništa o tome, osim da želim da napravim svoj brend i da želim mirise kreirane po mom brief-u. Tako da je prvi korak bio sagledanje mogućnosti i prikupljanje informacija. Kada sam pronašla saradnike u Francuskoj koji su mogli da izrade jedinstvene mirise za “Like a therapy” ušla sam u fazu realizacije projekta koja je trajala 9 meseci. Dok su parfimeri radili na izradi prvih uzoraka, ja sam sa dizajnerom radila na postavci brenda, i svih elemenata koji danas čine “terapiju” prepoznatljivom. Potom je usledila faza testiranja mirisa i pronalaženje partnera koji će realizovati sve što je zamišljeno, od betonskih dekorativnih prstena, koji su deo svakog našeg mirisa, do ambalaže i tekstilnih etiketa koje štampamo na pamuku. Srećna sam jer sam u celom ovom procesu upoznala divne saradnike, sa kojima zajedno rastemo.

U kojim stvarima iz okruženja pronalaziš pokretače i inspiraciju? Odakle crpiš ideje za mirise i kako ih adaptiraš u proizvode za svoj brend?

Do sada, inspiracija u kreiranju mirisa dolazila je iz samih filozofija življenja po kojima su mirisi i dobili imena. Blendovi u okviru njih samih su kombinacije tonova koji podsećaju na podneblje same filozofije i „bude energiju“ tog prostora. Svaki miris sam opisala u brief-u koji sam potom podelila sa parfimerima iz Grasa. Na osnovu njih, oni su za svaku notu razvili po desetak uzoraka koje sam testirala u manjim fokus grupama. Posmatrala sam kako ljudi reaguju na njih, koje note su im dopadljivije od drugih i prikupljala informacije. Ceo taj proces trajao je mesecima, a zvanično prvi miris je udomljen 7.12.2021. što je skoro godinu dana od jutra kada sam odlučila da želim upravo njih.

Kakvi su tvoji planovi za budućnost Like a Therapy Fragrance? Postoji li novi projekat na horizontu? Da li možemo da očekujemo neku limitiranu kolekciju?

Što se tiče samih proizvoda, iskreno se nadam da ćemo do kraja godine lansirati sveće od prirodnog voska u mirisnim notama parfemskih štapića. Limitirane kolekcije u vidu kolaboracija takođe imamo u planu, ali naš najveći novitet ove godine jeste otvaranje Like a therapy Vile u Krčedinu. To je projekat na kome radimo već 2 godine i mogu zvanično da objavim da nas od jula ove godine čeka jedno divno mesto koje će biti oaza filozofije našeg brenda.

Nedavno si na tržište lansirala dodatak u vidu 2 nova proizvoda. Kako se rodila ideja da to budu baš tečni sapun i krema za ruke i telo? Prate li oni postojeće mirisne note po kojima već prepoznajemo brend? Po čemu se izdvajaju na našem tržištu, reci nam nešto više o formulacijama?

Ideja o ovim proizvodima javila se kada i sami parfemski mirisi za prostor. Međutim, sve je moralo da se desi u svoje vreme. Stvaranje proizvoda je veoma divan, ali složen proces koji zahteva vreme. Znala sam da ne mogu odjednom sve da lansiram i zato sam napravila neki okvirni plan razvoja brenda, kao i njegovih proizvoda. Na kozmetici za negu kože tela i ruku smo takođe radili godinu dana. Zajedno sa tehnologom razvijali smo proizvode koji bi upotpunili uživanje u našem ličnom prostoru i okruženju. Ideja jeste da se uz Like a therapy fragrance uvek osetite još opuštenije, srećnije i slobodnije. Sa tim željama ušli smo u kreiranje i ovih proizvoda, ali ponovo sa prioritetom kada je njihov kvalitet u pitanju. Zbog toga smo se pažljivo bavili samom formulom proizvoda, ali smo posebnu pažnju posvetili i odabiru mirisa, koji su se u njima našli. Naši Wash i Cream proizvodi za negu kože ruku i tela sadrže 100% sastojke prirodnog porekla i formulisani su bez parabena, silikona, boja i mineralnog ulja. Jedan od njihovih ključnih sastojaka je VitaCell® Aronia Waters, matične ćelije organske aronije, revolucionarna supstanca obogaćena vitaminom C koja ostavlja kožu nahranjenom i mekom. To su 100% prirodne biološke vode koje u sebi nose suštinsko bogatsvo biljaka dobijenih direktno iz njihovih ćelija. Bogate su jedinjenjima sa antioksidantima i imaju umirujući, hidrirajući i čak anti-ageing efekat na kožu. Naši Wash i Cream proizvodi pogodni su za vegane, dok su u isto vreme ekološki prihvatljivi. Mirisi imaju važnu ulogu u filozofiji našeg brenda, i upravo zbog toga veoma pažljivo smo ih birali i za proizvode nege tela, kako bi doprineli maksimalnom uživanju prilikom njihovog korišćenja. Mirisi su napravljeni u Grasu, Francuska, prestonici parfemske industrije, gde su kreirane sve mirisne
note našeg brenda. Sapun u sebi nosi notu zelenog čaja, do smo kremu obogatili mirisom belog čaja. Sve proizvode smo testirali kako kod nas tako i u inostranstvu i dobili smo potrebne sertifikate, ali pre svega smo ih testirali i mi porodično, jer je meni najbitnije bilo da se i sama uverim u kvalitet formule i u negu koju oni daju našoj koži.

Budući da si učestvovala u kreiranju svakog mirisa, verujemo da nije jednostavno izdvojiti, ali zanima nas koja je tvoja omiljena mirisna nota za koju možeš da kažeš ’’Ovo sam baš ja’’?

U pravu si, teško je opredeliti se za najomiljeniji, ali La vie en rose je miris koji se nalazi i u mom domu i u kancelariji. To je miris koji smo lansirali u decembru 2022. bez prethodnih testiranja. Ja sam znala da želim miris koji će biti inspirisan Francuskom i pesmom Edith Piaf –  „La vie en rose“, koja predstavlja odu ljubavi, ali sam kao osnovni brif za ovaj miris dala miris smokve. Kada su stigli uzorci, odmah sam se zaljubila u jedan i taj sam i lansirala. Ovaj miris je nežan, elegantan i suptilno zavodljiv. Mnogo mi se dopada kako se razvija prostorom ostavljajući u vazduhu dozu sofisticiranosti i topline.

Sve mirisne note za dom, kreirane su u središtu parfimerske industrije u Francuskoj, u gradu Grasu gde je nastao i čuveni Chanel 05. Na koji način održavaš ravnotežu između inovativnosti i tradicije u kreiranju mirisa?

Možda upravo tako što filozofije i umeća življenja koja postoje već decenijama, vekovima… pokušavamo da pretočimo u jednu malu bočicu mirisa.

Koje su prema tvom mišljenju, ključne vrednosti koje Like a Therapy Fragrance zastupa i kako ih implementirate u svakodnevnom poslovanju?

Ljubav i iskrenost. Trudimo da ne pratimo trendove, već da tragamo za nečim dubljim, značajnijim, nečim što ostavlja trag i ne zaboravlja se lako. Želimo da našu filozofiju osetite od prvog digitalnog  kontakta sa našim brendom, pa do krajnje upotrebe naših proizvoda. Mi želimo da usporite, da udahnete, da se nasmejete i uživate.

Estetika koju Like a Therapy Fragrance brend neguje je istančana i prepoznatljiva, a Instagram stranica odiše savršenim fotografijama koje delite sa svojim pratiocima. Kakvu ulogu igraju društvene mreže i online prisustvo u promociji tvojih proizvoda?

Hvala ti mnogo na ovim divnim rečima. Nekako je ceo brend nastao iz ljubavi, bez uticaja trendova, i verovatno je kao takav dotakao publiku koja je sličnog senzibiliteta. Sve što radimo ima za cilj da širi sreću, ljubav, kvalitet i energiju spokoja. Želimo i našim proizvodima, ali i objavama da na trenutak zaustavimo vreme i podstaknemo momenat opuštanja i uživanja. Mi znamo da miris ne možemo preneti digitalno, ali kroz svaku našu objavu pokušavamo da ga što više dočaramo.

Šta je za tebe individualizam nad konformizmom?

Za mene, individualizam nad konformizmom predstavlja važnost da ostanemo verni sebi i da sledimo svoje unutrašnje osećaje. Svako od nas ima svoje jedinstvene talente, interese i perspektive koje čine našu individualnost. Kada se usredsredimo na to ko smo i šta želimo, umesto da pokušavamo da se uklopimo u kalup društvenih očekivanja, tada možemo da procvetamo kao individue. Iako društvo može staviti pritisak na nas da se prilagodimo određenim normama ili da sledimo već utabane staze, važno je da čvrsto stojimo iza onoga u šta verujemo. To ne znači da ne cenimo ili ne uvažavamo druge ljude, već da ceneći svoju jedinstvenost možemo doneti vrednost i raznovrsnost u svet oko nas. I upravo je ovo i naš cilj.

Foto: Promo Like a therapy fragrance, Instagram

POVEZANE VESTI