11:11 razgovori – Hairstyle sa naslovnice by Maja Stanišić

Tekst: Milena Veselinović

Od ljubavi prema slikarstu do prestižnih revija za Gucci i Dolce&Gabbana – talenat, energija i harizma ono su što je izdvaja u ovom kreativnom univerzumu.

Cene je poznate ličnosti sa kojima je sarađivala, cene je kolege, očas privuče simpatije svih koji ikada dođu u kontakt sa njom ili kroče u čuveni salon u Kralja Petra 61. Njeno iskustvo oslikavaju brojne modne kampanje, editorijali za poznate brendove i desetine naslovnica u magazinima. Uticajna u svetu mode i frizure, talentovana i istrajna, nedavno je obeležila 20 godina uspešne karijere. Sa Majom Stanišić pričali smo o inspiraciji, pomeranju granica i istraživanju ličnih kapaciteta.

Ako se prisetiš sada svog najzahtevnijeg projekta u karijeri, šta bi izdvojila kao najveću lekciju i u kojoj meri je to nadogradilo tvoju veštinu ali i ličnost?

Pošto verujem da najbolje uvek tek predstoji, ne mogu da odredim koji mi je od dosadašnjih projekata bio najzahtevniji. Svaki novi projekat nosi svoju energiju i kreativni izazov. Mogu da kažem šta je napravilo prekretnicu u mojoj karijeri, i u mojoj percepciji posla. To je Milan Fashion Week 2016-te godine, kada sam dobila priliku da budem deo sveta visoke mode i kada sam definitivno shvatila da je „fashion hairstyle“ nešto čime želim mnogo više da se bavim u budućnosti.

Šta bi bio tvoj potpis kada je u pitanju stilizovanje kose?

Volim svoj posao i nikad ga nisam doživljavala kao nešto što moram, već kao nepresušni izvor kreativnih ideja. Smatram da se to odražava ne samo na moj rad, već i odnos prema klijentima. Može se reći da su punđe moj prepoznatljivi pečat. Kao i u svemu što radim, volim da moje frizure ostavljaju utisak jednostavnosti i prefinjenosti, iza čega stoji vrlo precizan, i ponekad veoma komplikovan, proces pravljenja frizure.

U čemu se krije magija u radu s klijentima? Da li frizura može da promeni način na koji se ljudi osećaju i vide sebe? Kako energija klijenta utiče na tvoj rad?

Verujem da je moj doživljaj ovog posla osnovni razlog posebnog odnosa sa klijentima ili kako si rekla „magije“ bez obzira da li su ti klijenti poznati ili ne široj javnosti. Takođe, uz taj odnos ide i maksimalna posvećenost svakom klijentu jer znam koliko im je važno da im frizura, šišanje ili nova boja kose budu baš onako kako su oni zamislili, pa čak i bolje. Što se tiče energije klijenata, kroz dugi niz godina i bavljenja ovim poslom naučila sam da energija sa kojom je neki klijent ušao u moj salon ne utiče previše na mene jer tada počinje moja mala misija – a ona je da dam sve od sebe da iz mog salona izađu zadovoljniji i raspoloženiji.

Koja je najneobičnija stvar koju si morala da uradiš kako bi postigla savršenu frizuru?

Za potrebe snimanja spota sa klijentom sa kojim često sarađujem, bila je potrebna perika koja će odgovarati epohi. Nisam želela periku, već sam insistirala da frizuru napravim od kose tog klijenta, uz pomoć pomagala kao što su žice, kanapi, sunđeri. To je jedan od onih projekata kada mi frizeri moramo da izađemo iz svoje zone komfora i pronađemo način da potpuno odgovorimo na zahtev projekta, a da opet to sve bude „lepo upakovano“ i da izgleda prirodno. Nakon te frizure bila sam potpuno sigurna da više ne postoji zahtev u smislu forme frizure na koji ja ne mogu odgovoriti na način koji smatram da je adekvatan.

U svetu lepote, frizure i trendovi se jako brzo smenjuju, kako se ti prilagođavaš tim promenama? Kakvu kosu ćemo nositi ove jeseni, da li su to možda stepenaste frizure?

Promene su sastavni deo života i one se dešavaju, bili mi spremni ili ne. Volim modne trendove ali im ne robujem jer verujem da svako treba da gradi svoj lični trend u kome se oseća najkomfornije. Što se tiče kose, opet se na velika vrata vraća takozvana „bob“ frizura koja za mene predstavlja vanvremensku formu.

Koje tri osobine mora da poseduje dobar hair stilista?

Mogu da govorim samo o onim osobinama za koje ja smatram da su važne za ovaj posao. Naravno, to ne isključuje mogućnost da neki hairstylist drugačije od mene radi neke stvari i da je veoma uspešan/uspešna u onome što radi. Posvećenost, prilagodljivost i učenje. Stalno učenje, jer se u svakom trenutku može videti nešto novo što može doneti potpuno novu dimenziju nekoj klasičnijoj formi frizure.

Koji brendovi proizvoda su ti ‘najbliži srcu’ kada radiš i bez čega ne možeš da zamisliš jedan dan na snimanju?

Godinama koristim šampone i farbe brenda Paul Mitchell, što dovoljno govori koliko imam poverenja u te proizvode. Kada radim snimanja, bez sledećih pet proizvoda ne izlazim iz svog salona: Elnett od L’Oreal Professionnel, Queen for a day od Bad Head-a, Extra mist-ical shine spray od Wow-a, Extra strong hold volume mousse od L’Oreal  Professionnel i Texturizing hair spray od OUAI-a.

Prisutna si u svom salonu u radu sa dugogodišnjim klijentima, ali radiš paralelno i editorijale, naslovnice, kampanje i druge zahtevne projekte. Koliko je sve to zahtevno uskladiti i kako pronalaziš balans između privatnog i poslovnog?

Ne verujem da savršenstvo postoji, jer bi onda to značilo da nema više učenja i rasta, da je sve završeno. Verujem u balans. Kao i svi, ima dana kada sve stižem, a ima i onih drugih kada mi je 24 sata premalo da bih završila sve što sam isplanirala. Važno je da postoje baš ti različiti dani jer baš tada učimo da budemo prisutniji i zahvalni.

Poznajem te pre svega, kao kreativca i snalažljivu veštu osobu, a svi kreativci povremeno naiđu na određene blokade. Da li ih i ti imaš i kako se nosiš sa njima? Koje aktivnosti ti pomažu da resetuješ um?

Naravno da imam te blokade, jednostavno one su sastavni deo života. Moj najveći oslonac i snaga u životu su moj suprug i deca. Ne postoji toliki problem i kreativna blokada koji ne nestanu već u prvim minutima igre sa sinom i ćerkom. Takođe, baterije punim i uz večeru, čašu vina i razgovor sa prijateljima, na porodičnim izletima i putovanjima.

Koji bi bio ’’dream project’’ na kojem bi volela da radiš?

Moja vizija budućnosti što se tiče posla je visoka moda i hairstyle na tom nivou. Nadam se da ću uskoro tome i prisustvovati i učestvovati.

Šta je za tebe individualizam nad konformizmom?

Iz formulacije pitanja stekla bih utisak da se individualizam i  konformizam isključuju, da ne idu zajedno.  Ono što ja promovišem u poslu i životu jeste konformizam u individualizmu, znači da kroz individualni rad, u privatnom poslu, dajući sve od sebe, čovek može da ostvari svoj najveći komfor. Taj komfor nije povezan sa nekim astronomskim primanjima, već u slobodi da se radi i da se bude ono što čovek voli.

Dakle – konformizam kroz individualizam!

Foto: Maja Stanišić

POVEZANE VESTI