11 modnih brendova koji su se pridružili metaverse-u

Tekst: Maja Bunčić

Virtuelne modne revije i butici postali su svakodnevna virtuelna realnost za najpoznatija dizajnerska imena.

Moda je jedna od najdinamičnijih i najkreativnijih industrija, koja se stalno prilagođava novim trendovima, tehnologijama i potrebama potrošača. U poslednje vreme, jedan od najvećih izazova i prilika za modu je metaverse – virtuelni svet u kome se mogu kreirati i doživeti različita iskustva, kao i interagovati sa drugim korisnicima i brendovima.

Metaverse nudi neograničene opcije za dizajn, stilizovanje i prezentaciju odeće i aksesoara, kao i za stvaranje jedinstvenih modnih događaja i revija. Brendovi mogu da koriste metaverse za svoje kolekcije, kampanje i prodaju, prateći potrebe savremenih potrošača koji traže nove načine da se izraze i zabave u digitalnom okruženju.

Zato nije uopšte iznenađujuće što se sve više brendova odlučuje da iskoristi metaverse za svoje proizvode i usluge, koristeći različite platforme kao što su video igre, virtuelne galerije, prodavnice i muzeji. Oni tako prave most između realnog i virtuelnog sveta, nudeći svojim kupcima jedinstveno i personalizovano iskustvo.

U ovom tekstu ćemo predstaviti 11 modnih brendova koji su pokazali inovativnost, kreativnost i viziju u korišćenju metaverse-a za modu i stil, te se pridružili ovoj platformi u pokušaju da zadovolje potrebe savremenih potrošača ali i da ponude svoje proizvode i usluge u novom formatu.

1. Balenciaga

Balenciaga je jedan od prvih modnih brendova koji je iskoristio metaverse za svoju kolekciju jesen/zima 2023. Brend je kreirao video igru pod nazivom „Afterworld: The Age of Tomorrow“, u kojoj su predstavljene kreacije u futurističkom okruženju. Igrači mogu da istražuju različite lokacije i interaguju sa drugim likovima koji nose Balenciaga odeću i aksesoare.

2. Gucci

Gucci je takođe jedan od pionira metaverse-a u modnoj industriji. Brend je sarađivao sa različitim platformama kao što su Roblox, Zepeto, Genies i The Sims 4, kako bi ponudio svoje proizvode u virtuelnom obliku. Takođe je kreirao svoj virtuelni muzej pod nazivom „Gucci Garden“, gde su izložene ikonične kolekcije, a u kome se mogu doživeti različita iskustva povezana sa brendom.

3. Burberry

Burberry je takođe iskoristio metaverse za svoju kolekciju jesen/zima 2023. Brend je sarađivao sa video igrom „Blankos Block Party“, u kojoj su predstavljene njegove kreacije na avatarima koji liče na igračke od vinila. U metavers svetu postoji i virtuelna prodavnicu pod nazivom „Burberry Animal Kingdom“, sa proizvodima inspirisani životinjskim motivima.

4. Louis Vuitton

Ni luksuzna francuska modna kuća ne zaostaje za kolegama iz visokog društva. Brend je sarađivao sa video igrom „League of Legends“, u kojoj je dizajnirao posebnu kolekciju odeće i aksesoara za likove iz igre. Takođe je sarađivao sa platformom „Artificial Intelligence Art and Aesthetics Research Group (AIARG)“, gde je predstavio svoju kolekciju proleće/leto 2023. u virtuelnoj galeriji.

5. Dior

Dior je takođe komade za proleće/leto 2023 predstavio u metaverse svetu. Sarađivali su sa platformom „Sensorium Galaxy“, gde je kolekcija prikazama na virtuelnoj modnoj reviji u okviru festivala „PRISM World“. Brend je takođe kreirao svoju virtuelnu prodavnicu pod nazivom „Diorama“ u kojoj su proizvodi izloženi na interaktivan način.

6. Prada

Ova kultna italijanska modna kuća sarađivala je sa platformom „Decentraland“ i tu predstavila kolekciju jesen/zima 2023. na virtuelnoj modnoj reviji u okviru festivala „Fashion Week“. U virtuelnoj prodavnici pod nazivom „Prada Virtual Boutique“, izloženi su proizvodi u realističnom okruženju.

7. Dolce & Gabbana

Ni slavni italijanski dvojac nije se ustručavao da iskoristi metaverse za predstavljanje kolekcije jesen/zima 2023. Brend je sarađivao sa platformom „UNXD“, gde je modele prikazao na virtuelnoj modnoj reviji pod nazivom „DGGenesi“. U virtuelnoj prodavnici pod nazivom „DG Digital Showroom“, možete videti izložene proizvode sa naglaskom na luksuz kojim modna kuća odiše.

8. Valentino

Valentino je takođe bio aktivan u metaverse-u u poslednje vreme. Brend je sarađivao sa platformom „Fortnite“, gde je aktuelnu kolekciju predstavio na virtuelnoj modnoj reviji pod nazivom „Valentino x Fortnite“. U virtulenoj prodavnici pod nazivom „Valentino Boutique“, proizvodi su izloženi na elegantnan način.

9. Versace

Versace je metaverse prostor iskoristio za prikazivanje modela jesen/zima 2023. Legendarni brend sarađivao je sa platformom „Roblox“, prikazavši kolekciju na virtuelnoj modnoj reviji pod nazivom „Versace x Roblox“. Brend je takođe kreirao svoju virtuelnu prodavnicu pod nazivom „Versace Virtual World“, u kojoj su proizvodi izloženi na glamurozan način.

10. Chanel

Chanel je u saradnji sa platformom „Animal Crossing: New Horizons predstavio kolekciju jesen/zima 2023. na virtuelnoj modnoj reviji pod nazivom „Chanel x Animal Crossing“. U virtuelnoj prodavnici Chanel Island“, proizvodi su izloženi u romantičnom okruženju.

11. Alexander McQueen

Ova čuvena britanska modna kuća sarađivala je sa platformom „The Fabricant“, gde je modele za jesen/zimu prikazala na virtuelnoj modnoj reviji. Brend je takođe kreirao svoju virtuelnu prodavnicu pod nazivom „Alexander McQueen Digital House“, gde su izloženi njegovi proizvodi u avangardnom stilu.

Foto: Promo

POVEZANE VESTI