Moda je oduvek imala dar da se poigrava sa svetlošću i senkom, ali ove jeseni oči su ponovo postale glavni lik.
Nakon sezona minimalistički našminkanih kapaka, gde su tonirane kreme i sjajevi za usne bili u centru pažnje, na Nedelji mode u Njujorku dogodio se modni preokret: senke se vraćaju, i to u svom najsmelijem obliku, izuzetno dramatičnom. Na pistama se osetila jasna poruka. Vreme je za povratak misterije i boja.

Pastelni pogledi – romansa u boji neba
Pastelne senke, nežne ali upečatljvie, obojile su kapke modela na više revija. Collina Strada predstavila je tonove orhideje, dok je Area stvorila roze oblake na očima. House of Aama uronio je u zemljane i tonove mahovine. Najpoetičniji trenutak bio je kod Anne Sui, gde je Pat McGrath inspiraciju pronašla u ’’vetrovima koji oslikavaju nebo u suton’’. Ledeno plave senke i trepavice stvorile su prizor nalik sumraku u pustinji, melodičan, sanjiv i teatralan.
Trepavice kao umetničko delo
Ako je neko mislio da su trepavice tek završni nebitni detalj, ova sezona je tu da ga demantuje ushićeno. Isamaya Ffrench kreirala je za Eckhaus Latta vanvremenske bele trepavice koje su hvatale svetlost poput kristala. Bile su delikatne, magične, gotovo nestvarne. Pat McGrath u svojem maniru bez zadrške, kod Anne Sui uparila je nebo plave kapke sa veštačkim trepavicama, kako bi lice dobilo novu dimenziju, futurističku, a istovremeno nežno poetsku.


Gotik usne – tamni kontrapunkt
Dok oči sijaju u bojama, usne odlaze u suprotnom smeru, figurativno govoreći. Gotik usne, tamne teget boje, šljiva tonovi, viđeni su kako na pistama, tako i na ulicama Njujorka. Najdramatičniji trenutak je pripao Pat McGrath koja je izdominirala na reviji Daniela Roseberryja za Schiaparelli, gde su mat crne usne delovale poput oklopa, snažno i opasno. Za one kojima je to previše, dizajneri su predložili alternativu: ublaženi prelazi i bez oštrih linija kada eksperimentišete sa bojama tamnog crvenog vina. Ovako ćete imati nijansu koja će na vašem licu delovati misteriozno, ali ipak nosivo.